category colour brushGezond/Lijstjes & Tips

Tip van Marianne Timmer: Tips om niet te veel te eten

Santé is medesubsponsor van Team Continu: het schaatsteam onder leiding van Marianne Timmer. Marianne deelt iedere dag een tip om fit te blijven met Santé.

Marianne: 'Hoe zorg je ervoor dat je niet te veel eet?

1. Drink voor het eten twee glazen water
Wanneer je water hebt gedronken, heb je eerder een vol gevoel. Je eet dan minder snel te veel en de kans dat je te veel calorieën binnenkrijgt wordt kleiner.
 
2. Pas je menu aan naar hoe actief je bent op die dag
Eet op een niet zo actieve dag bijvoorbeeld een salade. Ben je actiever? Dan kun je voor een zwaardere maaltijd kiezen. Of verwen jezelf met een extraatje, zoals een toetje of wijntje. Je hebt het verdiend en dan smaakt het nog veel beter!

3. Wanneer het eten echt lekker begint te smaken: stoppen
Je voorkomt het overvolle 'buik te vol'-gevoel.

4. Eet 's middags warm
Eet tussen de middag war en 's avond juist een broodje of gezonde hapjes. Voor het slapen gaan heb je dan niet een enorme maaltijd te verteren. In de middag heb je vaak nog veel te doen en heb je een volledige maaltijd genuttigd die nog verbrand gaat worden.'

Tip gemist? Lees alle tips van Marianne Timmer terug.

Bron: Marianne Timmer

Santé

in je brievenbus?

Bestel nu

Als eerste op de hoogte?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief van Santé!

  • Pinterest