category colour brushGezond/Lijstjes & Tips

Tip van Marianne Timmer: Wat te doen bij slaapproblemen?

Santé is medesubsponsor van Team Continu: het schaatsteam onder leiding van Marianne Timmer. Marianne deelt iedere dag een tip om fit te blijven met Santé.

Het is bekend dat angst en (wedstrijd)spanning een slechte invloed hebben op de nachtrust. Hierbij een aantal tips wat je kan doen bij (het voorkomen van) slaapproblemen:

•    Spanning verdwijnt door ontspanning. Dus ga sporten of een stukje wandelen. En zelfs het maken van een kruiswoordpuzzel helpt om te relaxen.
•    Vermijd zware maaltijden, roken, alcohol en drankjes die cafeïne bevatten. Alcohol vergemakkelijkt het inslapen maar zorgt er wel voor dat je minder diep slaapt en vaker wakker wordt.
•    Neem tijdens werktijd regelmatig een korte pauze.
•    Zoek steun bij vrienden en familie: een goed gesprek of een luisterend oor vermindert de spanning. Ook helpt het om problemen ‘van je af te schrijven’.
•    Ga alleen slapen als je echt moe bent en kijk geen televisie in bed.

Tip gemist? Lees alle tips van Marianne Timmer terug.

Bron: Leef je fit – Marianne Timmer

Santé

in je brievenbus?

Bestel nu

Als eerste op de hoogte?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief van Santé!

  • Pinterest