category colour brushGezond/Lijstjes & Tips

6 dingen die je vandaag kunt doen voor een goed begin van de nieuwe week

Een goed begin is het halve werk. Gebruik de zondag daarom om de nieuwe week alvast een beetje voor te bereiden.

1. Doe boodschappen
Zorg dat je koelkast en keukenkastjes goed gevuld zijn, vooral met gezonde producten.

2. Kook extra uitgebreid
Wat je ook kookt, maak minstens een portie extra om in vriezen. Wanneer je het later deze week druk hebt, heb je een snelle en gezonde maaltijd binnen handbereik. Snijd ook extra groenten en maak een paar salades klaar in bakjes, deze kun je meenemen als lunch.

3. Plan je trainingen in
Moet je je inschrijven voor lessen of ga je op eigen houtje hardlopen? Voor je planning maakt dat niet uit. Zet in je agenda wanneer je gaat sporten en houd je daaraan, net als bij iedere andere afspraak die in je agenda staat.

4. Bekijk wat je de rest van de week te doen hebt
Heb je een drukke week, plan dan zeker een vrij dagdeel in om te doen wat je zélf wilt. Of misschien heb je nog tijd vrij om met een vriendin te gaan eten.

5. Verschoon je lakens
Ga op tijd naar bed om fris aan de nieuwe week te beginnen. Net gedoucht en onder schone lakens is dat het lekkerst. Vergeet niet een schone pyjama aan te doen, want uit recent onderzoek blijkt dat vrouwen hun pyjama veel te weinig wassen.

6. Relax
Om goed aan de nieuwe week te beginnen, is ontspanning belangrijk. Werk je dus niet de hele zondag (figuurlijk) in het zweet, maar neem ook de tijd om bij te komen van afgelopen week en je op te laden voor de week die komen gaat.

Hoe begin jij het liefst aan een nieuwe week?

Beeld: Shutterstock

Santé

in je brievenbus?

Bestel nu

Als eerste op de hoogte?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief van Santé!

  • Pinterest