category colour brushGezond/Lijstjes & Tips

Blijf op gewicht

Met de tips van Atkins geniet je volop van de kerst, zonder aan te komen.

1. Begin de dag goed
Door goed te ontbijten, heb je later op de dag minder behoefte aan tussendoortjes. Ontbijt bijvoorbeeld met zelfgebakken brood met weinig koolhydraten of yoghurt met rood fruit.

2. Het nieuwe toastje
Vervang reguliere toastjes door een Atkins cracker in tweeën te snijden en te beleggen met de klassieke combinatie roomkaas en zalm, een stukje Franse kaas of eiersalade. Een schijf komkommer kan ook dienen als ‘toastje’. Heerlijk met olijventapenade of tonijnsalade.

3. Small bites
Eet rustig en neem kleinere porties. Je hebt eerder een verzadigd gevoel en krijgt later minder trek in tussendoortjes.

4. Geniet van wijn en water
Bij een kerstdiner drink je natuurlijk de lekkerste wijn, maar voorkom het drinken van te veel alcohol. Wissel af met een glas water of bronwater met bubbels.

5. Een snack vooraf
Ga je eten bij vrienden of familie? Ga niet met een lege maag de deur uit. Eet vooraf een kleine salade, wat noten of een cracker met selleriesalade en verse groene kruiden. De ongezonde verleidingen zijn dan makkelijker te weerstaan.
 
6. Blijf bewegen
Genoten van een kerstlunch of -diner? Ga lekker het bos of een park in voor een winterse wandeling, zo blijft je spijsvertering goed op gang.

Meer inspiratie nodig voor gezonde feestdagen? Kijk op de website van Atkins.

Beeld: Shutterstock | Bron: Atkins

Santé

in je brievenbus?

Bestel nu

Als eerste op de hoogte?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief van Santé!

  • Pinterest