category colour brushGezond/Lijstjes & Tips

BeBio: De seizoensgroenten van februari

Waarom hoor je zo vaak over seizoensgroenten? Moet je er echt voor kiezen als je gezonder wilt leven?

Dit is een gastblog van Willemijn en Liselotte van BeBio.nl.

BeBio: Als iemand het ons vraagt, zeggen wij: zeker! Het is heel belangrijk  om te kiezen voor groenten en fruit uit het seizoen. Dit is allereerst lekkerder, makkelijker te verkrijgen, vers en goedkoper.

Waarom zijn seizoensgroenten en -fruit gezond?
Als je kiest voor lokale seizoensproducten zitten er meer voedingsstoffen in doordat ze dichterbij huis geoogst worden. Ze hoeven minder ver te reizen voor ze op jouw bord liggen en worden daarom pas geplukt wanneer ze oogstrijp zijn. Je zult ook merken dat wanneer je voor het seizoen kiest je gevarieerder zult eten en dat is ook weer goed. Je ontdekt andere groenten en fruit waardoor je gewoontes vanzelf zult aanpassen.

De seizoensgroenten van februari...
Om het gemakkelijk te maken voor je hebben we hieronder de seizoensgroenten en fruit van februari even op een rijtje gezet:
•    Biet
•    Boerenkool
•    Knolselderij
•    Koolraap
•    Prei
•    Rodekool
•    Savooienkool
•    Schorseneer
•    Selderij
•    Spruitjes
•    Ui
•    Veldsla
•    Winterwortel
•    Witlof
•    Wittekool

Seizoensfruit
•    Grapefruit
•    Mandarijn
•    Sinaasappel
•    Cox's Orange
•    Jonagold
•    Goudreinette
•    Winston
•    Conference
•    Stoofpeer

Beeld: Shutterstock

Santé

in je brievenbus?

Bestel nu

Als eerste op de hoogte?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief van Santé!

  • Pinterest