category colour brushGezond/Lijstjes & Tips

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

Je hebt er geen uren voor nodig.

1. Plan voor de hele week gezonde maaltijden in
Doordat je niet per dag maar per week naar je maaltijden kijkt, kun je gevarieerde maaltijden inplannen. Je kunt in één keer de boodschappen doen en als je je aan de planning houdt, eet je de hele week gezond. Af en toe zondigen mag natuurlijk.

2. Stretch je op het werk
Heb jij werk waarbij je veel zit? Met wat yoga-oefeningen maak je jezelf tussendoor los.

3. Kook met oude knoflook
Oude knoflook is gezonder dan verse knoflook. Nu we dat weten, gebruiken we dat feitje in ons voordeel.

4. Benut je lunchpauze optimaal
De lunchpauze is jouw tijd. Voel je niet bezwaard om weg te gaan van je bureau, naar buiten te gaan, een boek te lezen, iets nieuws te leren of een stukje te breien.

5. Geef je oren een massage
Je oren zijn gevoelig, niets voor niets zijn je oorlellen een erogene zone. In je oren komen veel zenuwen samen, die in verbinding staan met verschillende lichaamsdelen en organen. De ooracupunctuur maakt daar gebruik van. Je oren masseren heeft al na een minuut effect. Het kan onder andere stress verminderen en je alerter maken.

6. Koop een eclipsbril
Vrijdag is er een zonsverduistering en de eclipsbrillen zijn op veel plekken uitverkocht. Probeer er toch nog één te vinden. De zon mag dan wel voor het grootste deel bedekt zijn, het zonlicht is enorm fel en kan al oogschade veroorzaken als je er een paar seconden naar kijkt.

7. Kijk een avond geen televisie
Behalve dat je ervoor gekozen hebt om op de bank te hangen in plaats van iets actiefs te doen, heeft televisiekijken een ander nadeel: vaak eet je er iets lekkers bij en dat is niet goed voor de lijn. Welk programma je ondertussen kijkt, bepaalt hoeveel je ervan eet.

Beeld: Shutterstock

Santé

in je brievenbus?

Bestel nu

Als eerste op de hoogte?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief van Santé!

  • Pinterest