category colour brushGezond/Lijstjes & Tips

6 gewoontes om de kans op een verkoudheid te verkleinen

Om je heen zit iedereen te snotteren. Heb jij nog geen verkoudheid te pakken? Zorg goed voor jezelf en verklein de kans dat jij een verkoudheid oploopt.

Gewoonte 1: eet gezond
Zorg dat je van binnenuit gezond bent. Help je lichaam door genoeg groenten en fruit te eten.

Gewoonte 2: sport regelmatig
Sporten geeft je immuunsysteem een boost, blijf daarom regelmatig sporten. Sla echter niet door, want alles waar te voor staat, is niet goed.

Gewoonte 3: zorg voor voldoende slaap
Wie uitgerust is, is minder vatbaar voor virussen.

Gewoonte 4: neem de tijd om te ontspannen
Als je gestrest bent, heb je sneller een verkoudheid te pakken. Neem tussen de drukte door de tijd om te ontspannen.

Gewoonte 5: was regelmatig je handen
Bacteriën verspreiden zich snel: via deurklinken, knopjes in de lift, kranen, trapleuningen en andere oppervlakken verspreiden bacteriën zich snel. Bedenk eens hoe vaak je onbewust met je handen aan je gezicht zit… Dat is precies waarom regelmatig je handen wassen belangrijk en effectief is bij het voorkomen van een verkoudheid.

Gewoonte 6: ventileer je huis
Ventileer je huis regelmatig om verse lucht in huis te halen. Tips om je huis te ventileren.

Lees ook: Kun je sporten als je verkouden bent?

Santé

in je brievenbus?

Bestel nu

Als eerste op de hoogte?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief van Santé!

  • Pinterest