category colour brushGezond/Lijstjes & Tips

5 tips voor een balansdag

Na de bergen eten tijdens de feestdagen zijn we toe aan een balansdag. Met deze 5 tips is een balansdag goed vol te houden.

Tip 1: Plan
Plan de balansdag bij voorkeur op een dag dat je thuis bent of aan het werk bent en geen etentjes hebt. Zorg dat je genoeg gezonde producten in huis hebt en ban de ongezonde dingen uit je keukenkastjes. Zo ga je minder makkelijk de fout in.

Tip 2: Sla geen maaltijden over
Begin je dag met een gezond en voedzaam ontbijt. Vergeet niet te lunchen en sla ook het diner niet over. Kies voor lichte maaltijden met mager vlees of vis en check het etiket.

Tip 3: Drink voldoende
Genoeg drinken is altijd belangrijk, maar zeker tijdens een balansdag. Afvalstoffen moeten afgevoerd worden en dat gaat het best door goed te hydrateren.

Tip 4: Zorg voor gezonde tussendoortjes
Mocht je opeens trek krijgen, zorg dat er dan een gezond tussendoortje voorhanden is.

Tip 5: Durf nee te zeggen
Je moeder komt met de laatste oliebollen aan of een collega is jarig. Durf nee te zeggen als iemand je tijdens je balansdag iets lekkers aanbiedt. J
Wat eet jij het liefst op een balansdag? Deel je tips!

Beeld: Shutterstock

Santé

in je brievenbus?

Bestel nu

Als eerste op de hoogte?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief van Santé!

  • Pinterest