category colour brushGelukkig/Life

Verander in een ochtendmens

Zou je graag eerder opstaan, maar heb je geen idee hoe? Gebruik deze tips om jezelf om te toveren tot een ochtendmens.

Niet snoozen
Het is erg verleidelijk om die snoozeknop nog een keer in te drukken, maar het werkt vaak averechts. De volgende keer dat je wekker afgaat, heb je waarschijnlijk nog minder zin om op te staan. Volgende keer sta je dus op zodra de wekker gaat. Vind je dat lastig? Leg de wekker ver bij je bed vandaan, zodat je wel moet opstaan.

Zonlicht
In de wintermaanden gaat dit wat lastig, maar gebruik deze tip in de zomer: doe direct je gordijnen open om wat licht binnen te laten. Daardoor krijg je meer energie.

Ochtendritueel
Hoe ziet jouw ideale ochtend eruit? Stel je eigen ochtendritueel samen. Als je dat een tijdje volhoudt, zal het steeds makkelijk gaan. Het is 's ochtends vroeg best lekker als je een aantal dingen op de automatische piloot kunt doen.

Voorbereiden
Om toch zo lang mogelijk in bed te liggen, kun je het best de avond van tevoren zoveel mogelijk voorbereiden: zorg dat je tas ingepakt is en dat je weet wat je de volgende dag aandoet.

Op tijd naar bed
Om eerder op te staan, is het soms ook nodig om eerder naar bed te gaan. In het begin zul je lastig in slaap vallen als je vroeg in bed ligt, maar na een tijdje zal het wennen. Vroeg opstaan wordt zo steeds makkelijker.

Ben jij een ochtend- of avondmens?

 

Santé

in je brievenbus?

Bestel nu

Als eerste op de hoogte?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief van Santé!

  • Pinterest