category colour brushFit/Lijstjes & Tips

3 oefeningen om de split te oefenen

Zou je graag wat soepeler zijn? Met deze drie oefeningen werk je naar een split toe.

1. Een oefening om mee te beginnen
Ga zitten met je benen gestrekt voor je uit. Houd je rug recht en strek je armen voor je uit. Ga dan met een rechte rug naar voren. Op deze manier rek je de spieren aan de achterkant van je benen en die zijn heel belangrijk bij het maken van een split.

2. Samen de split oefenen
Ga zover in de split zitten als jij kunt, met je voeten tegen de muur. Laat iemand je voorzichtig vanuit je onderrug iets dichter naar de muur duwen. Houd dit tien seconden vast, waarschijnlijk voel je de stretch dan al iets minder worden. Adem vervolgens  in en laat je op de uitademing nog iets verder in de split duwen.

3. In je eentje de split oefenen
Ga op dezelfde manier zitten als bij de vorige oefening, maar plaats één hand voor je en één hand achter je. Probeer jezelf door met je handen af te zetten steeds iets dichter naar de muur te duwen.

Webredacteur Shirley probeerde in vier weken de split te leren. Benieuwd of het haar gelukt is?

Beeld: Shutterstock

Santé

in je brievenbus?

Bestel nu

Als eerste op de hoogte?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief van Santé!

  • Pinterest