Groene thee kan slecht cholesterol iets verlagen, zo blijkt uit onderzoek van de Western University of Health Sciences in het Amerikaanse Pomona.
Voor het onderzoek kregen volwassenen
groene thee, groene thee-capsules of placebo’s (nepmiddelen) toegediend. Proefpersonen die
groene thee dronken of daarvan de capsules namen, bleken vijf à zes punten
minder slecht cholesterol te hebben dan personen die placebo's kregen. Groene thee in een kopje bleek zelfs nog iets effectiever dan in een capsule.
Lees ook: aardbeien verminderen maagschade >
De Amerikanen voerden twintig onderzoeken uit onder 1415 volwassenen en
bevestigden hiermee resultaten uit een eerder Chinees onderzoek. Het onderzoek is gepubliceerd in het
Journal of the American Dietetic Association.
(bron: gezondheidsnet.nl)