category colour brushFit/Lijstjes & Tips

Zo voer je de frequentie van je trainingen op

Je neemt je voor om twee of drie keer per week te sporten, maar in werkelijkheid ben je al weken lang niet vaker dan één keer per week geweest. Met deze tips ga je komende week vaker sporten.

Focus je op hoe je je voelt na het sporten
Voel je je na het sporten altijd goed? Focus je op dat gevoel als je twijfelt om te gaan. Heb je ooit achteraf spijt gehad dat je bent gaan sporten?

Plan sporten in
Geef je aan het begin van de week op voor groepslessen, zet het hardlopen in je agenda alsof het een afspraak is of spreek af om met een vriendin samen te gaan zwemmen. Behandel je trainingen als iedere andere afspraak; niet zomaar afzeggen dus.

Laat je niet demotiveren
Dat je gisteren een zak chips hebt leeggegeten, betekent niet dat je de hele week niet meer hoeft te sporten. Iedereen heeft wel eens een dip, dat is geen reden om de handdoek in de ring te gooien.

Laat een trainingsplan opstellen
Ben je niet gewend om veel te trainen, laat dan een traningsplan opstellen en bouw je trainingen langzaam op om blessures te voorkomen.

Probeer op andere manieren aan je beweging te komen
Ook als je geen tijd hebt om te sporten, kun je toch zorgen voor meer beweging. Het is dan wel geen training, maar alle beetje beweging helpen. Ga op de fiets naar je werk, stap een halte eerder uit, ga lopend naar de supermarkt, neem vaker de trap en laat de auto vaker staan.

Lees ook: Met deze 7 tips kom je niet meer onder sporten uit
 

Santé

in je brievenbus?

Bestel nu

Als eerste op de hoogte?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief van Santé!

  • Pinterest