Gezondheid Kerst Oud En Nieuw

5 manieren om tussen Kerst en oud en nieuw aan je gezondheid te werken

Waarom zou je per se tot het nieuwe jaar wachten om aan je gezondheid te werken. Begin er nu al mee!

1. Ga sporten

Misschien is het erbij ingeschoten door de decemberdrukte. Het is heel aanlokkelijk om het  uit te stellen en in 2017 de draad weer op te pakken. Maar alle beetjes helpen, ook die ene keer tussen Kerst en oud en nieuw.

Lees ook: 10 tekenen dat je dit jaar meer bereikt hebt dan je dacht

2. Laat de weegschaal voor wat het is

‘Je wordt niet dik tussen Kerst en oud en nieuw, maar tussen oud en nieuw en Kerst.’

3. Doe iets voor een ander

Help je buurvrouw met een klus waar ze tegenaan hikt, doe een donatie aan een goed doel, spring bij bij de voedselbank, geef je kerstpakket aan iemand die er blij van wordt, biedt een vriendin aan om op haar kinderen te passen of deel een compliment uit. Een klein gebaar geeft niet alleen een ander een goed gevoel, ook jij zult je er beter door voelen.

4. Blik terug op 2020

Waar ben jij trots op? Welk woord vat 2020 voor jou samen? Probeer de nadruk op de positieve punten van dit niet zo fijne jaar te leggen. Bedenk ook wat in 2021 beter kan. Het is misschien cliché, maar waarom zou je geen gebruik maken van de symbolische ‘nieuwe start’?

5. Zorg goed voor jezelf

Een regel die het hele jaar zou moeten gelden. Genoeg bewegen, gezonde maaltijden eten en voldoende nachtrust zijn een onmisbare basis. Maak er geen goede voornemens van, maar handel er direct naar.

Gerelateerde artikelen