×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

4 gezonde gewoontes die je direct in je levensstijl kunt doorvoeren

4 gezonde gewoontes die je direct in je levensstijl kunt doorvoeren
24.08.2017 - Redactie

Gezond leven lastig en tijdrovend? Soms. Deze vier gezonde gewoontes kun je wel meteen in je dagelijkse routine opnemen.


1. SPICE IT UP
Je maaltijd op smaak brengen? Kies in plaats van een saus voor verse specerijen, zoals pittige pepertjes. Enorm smaakvol en gezond: chilipeper bevat twee keer zoveel vitamine C als een sinaasappel en deze pittige tante is rijk aan antioxidanten, caroteen en mineralen. Maar ook gedroogde kruiden zijn perfecte smaakmakers. Een aantal handige kruiden om op voorraad te hebben.

2. FRUIT IN ’T ZICHT
Uit onderzoek in opdracht van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu blijkt dat maar liefst negentig procent van de Nederlandse vrouwen tot 69 jaar te weinig fruit eet. Zet vandaag nog een fruitschaal op de salontafel en vul hem met hapklaar vers fruit, zoals druiven, appels en abrikozen. Plof je na een drukke werkdag lekker thuis neer op de bank, dan grijp je sneller naar een stuk fruit, omdat het nu eenmaal voor je staat.

3. TIEN MINUTEN VOOR JEZELF
Met een druk (gezins)leven, een leuke baan en een stel fantastische vrienden, wil een moment rust of even tijd voor jezelf er nog weleens bij inschieten. Maar wist je dat een dag 1440 minuten telt? Daar moet je er toch zeker tien van voor jezelf kunnen nemen? Mediteren lijkt misschien lastig, maar het kan de manier zijn om tot rust te komen. Daarnaast heeft mediteren al vanaf een paar minuten per dag positieve gevolgen voor je gezondheid en geluksbeleving.

Hoe doe je dat? Kies een rustig moment, bijvoorbeeld tien minuten voordat je aan je dag begint of tien minuten voordat je ’s avonds je bed weer inkruipt. Ga lekker zitten en probeer je alleen te focussen op je ademhaling. Adem diep in door je neus en rustig weer uit door je mond. De kunst van het mediteren is het laten varen van je gedachten. Laat gedachten komen en gaan en probeer je concentratie bij je ademhaling te houden. Op deze manier maak je je hoofd leeg en vrij van stress. Je zult zien dat je je na tien minuten meditatie een stuk helderder voelt. Zo kun jij fris de dag beginnen of heerlijk rustig weer afsluiten. Hulp nodig? De app Headspace helpt je bij het mediteren en geeft handige tips.

4. POETS EN SQUAT
De meeste mensen krijgen het met de paplepel ingegoten: poets twee keer per dag twee minuten je tanden. Dat zijn dus wel twee keer twee minuten waarin je maar wat voor de wasbak staat of uit het badkamerraampje naar buiten staart. Die kostbare minuten kun je positief benutten door meerdere malen gecontroleerd door je knieën te zakken en een aantal squats uit te voeren.

Bron: Archief | Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

21.05.2018 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

Slank de zomer in met Cambridge Weight Plan

Advertorial - Heb je ook al kriebels? Begin op tijd, dan kun je slank, energiek en vol vertrouwen de zomer in. Lees verder

8 ingrediënten die veel ijzer bevatten

18.05.2018 - IJzer is onmisbaar voor een gezond, sterk en fit lichaam. Dit zijn een aantal ingrediënten die veel ijzer bevatten. Lees verder

Menstruatiecups en Toxic Shock Syndrome

11.05.2018 - Toxic Shock Syndrome staat ook bekend als de 'tamponziekte', maar hoe zit het met TSS als je een menstruatiecup gebruikt? Lees verder

Wat kun je doen als je je eenzaam voelt?

10.05.2018 - Veel mensen voelen zich wel eens eenzaam. Hoe jong of oud je bent, maakt niet uit, iedereen kan ermee te maken krijgen. Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

07.05.2018 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

Hoe je emotie-eten kunt veranderen in een vorm van self-care

06.05.2018 - Van emotie-eten naar self-care, kan dat? Gastblogger en voedingsdeskundige Anita Mulderij denkt van wel en helpt je op weg met dit experiment. Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

30.04.2018 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 125 |
Mis niets
Daghoroscoop
Tweeling

Jij bent energiek en joviaal. Mensen die je tegemoet treedt, zullen open staan…

» Naar de daghoroscopen