×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

6 tips voor als je te veel gegeten hebt

Tips voor als je te veel gegeten hebt
25.12.2018 - Redactie

Met deze tips voel je je beter nadat je te veel hebt gegeten.


1. Beweeg
Beweging zorgt ervoor dat je metabolisme op gang wordt geholpen. Ga na het diner met zijn allen naar buiten voor een wandeling.

2. Zeg nee als er meer eten komt
Het avondeten is nog maar net binnen en er worden alweer schaaltjes vol lekkere dingen op tafel gezet. Weersta de verleiding om meer te eten. Het is allemaal heerlijk, maar het is niet goed voor je maag.

3. Voel je niet schuldig
Al die culinaire uitspattingen passen misschien niet in het gezonde eetpatroon dat je normaal hebt, maar juist daarom mag je er nu extra van genieten. En aan de andere kant: voel je ook niet schuldig tegenover de gastheer of -vrouw als je iets afslaat of overslaat.

4. Sla geen maaltijden over
Het lijkt misschien een goed idee om de lunch over te slaan, 'omdat je straks bij je ouders toch genoeg krijgt voorgeschoteld', maar dat is geen goed idee. Door maaltijden over te slaan, vergroot je de kans dat je tussendoor begint te snaaien of je bij de volgende maaltijd overeet.

5. Drink genoeg
En dan bedoelen we natuurlijk niet alleen van die wijn. Zorg dat je tussendoor genoeg water drinkt.

6. Ga niet liggen
Als het niet hoeft, kun je het best niet meteen gaan liggen. In het ideale geval zit er drie uur tussen de maaltijd en het moment dat je gaat liggen. Als je toch eerder gaat liggen (want: familietradities), dan kun je het best op je linkerzij liggen, dat is beter voor je spijsvertering.

Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

Afvallen doe je samen

Joyce (rechts) bereikte haar streefgewicht met de hulp van consulent Lydia. Wil je net als Joyce je weer energieker voelen en lekker in je vel zitten? Onder begeleiding behaal je de beste afslankresultaten en blijf je beter op gewicht. Lees verder

ADD herkennen

19.01.2019 - Veel mensen weten niet dat ze ADD hebben, omdat ze de symptomen niet herkennen. Dit zijn 5 typische eigenschappen die bij ADD horen. Lees verder

Donor worden: geven bij leven

17.01.2019 - Bij het woord ‘doneren’ denk je misschien meteen aan het Donorregister, maar je kunt ook veel voor iemand anders betekenen door tijdens je leven iets af te staan. Zelfs poep. Lees verder

Waarom gaat afvallen steeds moeilijker

14.01.2019 - Samen met Mieke Kosters helpen we je deze maand om je voornemen om strakker te worden waar te maken. Niet per se door gezonder te eten, maar door je gedrag te veranderen en gewoontes te creëren die je wél kunt volhouden. Lees verder

Slechte adem oplossingen

11.01.2019 - Een slechte adem kan je flink onzeker maken. Op deze manieren kom je er vanaf. Lees verder

Griep besmettelijk als je al beter bent?

10.01.2019 - Je voelt je weer een stuk beter na de griep. Betekent dat dat je je weer onder de mensen kunt begeven, of ben je nog steeds besmettelijk? Lees verder

Buiten adem

10.01.2019 - Neem je je ook iedere keer dat je hijgend een trap op loopt voor dat je echt vaker gaat sporten? Prima voornemen, maar het is helemaal niet gek dat je buiten adem raakt door traplopen. Lees verder

Koffie nachtrust leeftijd

09.01.2019 - Bij de meeste mensen heeft ’s ochtends een kop koffie (of twee) geen invloed op de nachtrust. Lees verder

Geen wilskracht om af te vallen

08.01.2019 - Samen met Mieke Kosters helpen we je deze maand om je voornemen om strakker te worden waar te maken. Niet per se door gezonder te eten, maar door je gedrag te veranderen en gewoontes te creëren die je wél kunt volhouden. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 130 |
Mis niets
Daghoroscoop
Steenbok

Jouw energie is vandaag prima in orde. Je kunt meer dan je ooit voor mogelijk…

» Naar de daghoroscopen