gezonde lunchtrommel

Hier bestaat de perfecte lunch uit

Door je lunch van tevoren voor te bereiden, lunch de hele week lekker, gezond en goedkoop. Je komt niet meer in de verleiding om te zwichten voor een ongezonde kantinehap.

21x lunchinspiratie
In het dossier in het februarinummer van Santé vind je 21 gezonde lunches. Van zuurdesemtosti’s tot rijstrolletjes. En alles is op zondag al voor te bereiden. Hoe ideaal? Na het lezen van de recepten ben je zeker weten geïnspireerd om voor de hele week gezonde lunches voor jezelf voor te bereiden.

Waar bestaat een gezonde lunch uit?

Bouw je lunchgerecht of snack op uit deze categorieën:

  1. Groenten zoals: broccoli, spinazie, courgette, komkommer, bloemkool, biet, sla.
  2. Koolhydraten zoals: couscous, bonen, boekweit, quinoa, rijst, (zoete) aardappel, pompoen, brood.
  3. Eiwitten zoals: kip, tonijn, zalm, ei, kalkoen, bonen, tofu, pindakaas.
  4. Onverzadigde (gezonde) vetten: olijfolie, noten, avocado, zalm, ei.
  5. Fruit zoals: banaan, appel, peer, frambozen, blauwe bessen, kakivruchten, kiwi, pruimen, abrikozen.

Beeld: Shutterstock