×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

5 tips voor een balansdag

5 tips voor een balansdag
27.12.2014 - Redactie

Na de bergen eten tijdens de feestdagen zijn we toe aan een balansdag. Met deze 5 tips is een balansdag goed vol te houden.


Tip 1: Plan
Plan de balansdag bij voorkeur op een dag dat je thuis bent of aan het werk bent en geen etentjes hebt. Zorg dat je genoeg gezonde producten in huis hebt en ban de ongezonde dingen uit je keukenkastjes. Zo ga je minder makkelijk de fout in.

Tip 2: Sla geen maaltijden over
Begin je dag met een gezond en voedzaam ontbijt. Vergeet niet te lunchen en sla ook het diner niet over. Kies voor lichte maaltijden met mager vlees of vis en check het etiket.

Tip 3: Drink voldoende
Genoeg drinken is altijd belangrijk, maar zeker tijdens een balansdag. Afvalstoffen moeten afgevoerd worden en dat gaat het best door goed te hydrateren.

Tip 4: Zorg voor gezonde tussendoortjes
Mocht je opeens trek krijgen, zorg dat er dan een gezond tussendoortje voorhanden is.

Tip 5: Durf nee te zeggen
Je moeder komt met de laatste oliebollen aan of een collega is jarig. Durf nee te zeggen als iemand je tijdens je balansdag iets lekkers aanbiedt. J
Wat eet jij het liefst op een balansdag? Deel je tips!

Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

Daghoroscoop
Kreeft

Vandaag voel jij je niet helemaal honderd procent. Bovendien heb je het gevoel…

» Naar de daghoroscopen

Like ons op Facebook

Like ons op Facebook en blijf op de hoogte van onze
tips en artikelen over een gezond, gelukkig, fit, mooi en
lekker leven. En mis geen enkele Klik & Win!