7 tips om in de vrieskou te gaan sporten

7 tips om in de vrieskou te gaan sporten

De hele zomer ging het sporten volhouden goed, maar nu de temperatuur richting het nulpunt gaat, wordt het moeilijker. Met deze tips trotseer je de vrieskou.

1. Draag de juiste kleding
Tijdens het sporten warm je vanzelf op, maar goede kleding is desondanks belangrijk. Draag bijvoorbeeld een thermolaagje en een hoofdband. Zorg voor lichtjes als het buiten donker is.

2. Begin met een goede warming up
Warm je spieren binnen alvast op. Daardoor ben je al warm voordat je de kou in gaat en dat scheelt echt.

3. Train af en toe binnen
Op YouTube en in verschillende apps zijn genoeg trainingen te vinden. Vervang af en toe een buitentraining door een training binnen. Of als je het echt erg vindt om in de kou te sporten: ga op zoek naar een binnensport.

4. Sport met iemand samen
Een extra stok achter de deur. Zomaar afzeggen, voelt immers best lullig. Daarnaast is gedeelde smart halve smart en na afloop kunnen jullie bijpraten.

5. Zorg voor een doel
Als je een duidelijk doel voor ogen hebt, motiveert het je om te trainen. Meedoen aan een wedstrijd in het voorjaar zorgt ervoor dat je deze winter wel móet trainen.

6. Denk aan het gevoel achteraf
De voldoening na afloop maakt dat het het waard is.

7. Doe een coolingdown
Houd je kleding aan tot je weer binnen bent.

Lees ook: Krijg je sneller blessures als het koud is?

Beeld: Shutterstock