Tips om deze week meer te bewegen

Tips om deze week meer te bewegen

Heb je vanochtend de lift of de roltrap genomen? Damn you… Vandaag is de Nationale Traploopweek begonnen. Een goede reden om de trap te nemen en deze tips om meer te bewegen op te volgen.

1. Download een stappenteller
Een stappenteller houdt de hele dag bij hoeveel stappen je zet. Interessant om te weten en tegelijkertijd motiverend: als je een stappendoel instelt, word je uitgedaagd om iedere dag wat stappen extra te zetten. Op veel smartphones zit standaard een app met stappenteller. Is dat niet het geval? Download dan de gratis app Moves.

2. Ga in de lunchpauze naar buiten
Probeer iedere dag even te gaan wandelen. Maak er bijvoorbeeld een gewoonte van om dat tijdens je lunchpauze te doen. Zelfs als het niet heel zonnig is buiten is het lekker om de frisse lucht in te gaan.

3. Quality time tijdens een wandeling
Ga er in het weekend met je partner of het gezin op uit. Geen zin om doelloos rond te wandelen? NS heeft verschillende wandeling vanaf en tussen stations uitgestippeld. Doe wandelinspiratie op.

4. Loop af en toe een blokje om
Heb je de hele dag gezeten en ga je 's avonds niets sporten? Loop na je werk een blokje om om toch wat beweging te krijgen.

5. Doe meer inspiratie op om meer te bewegen

Meer informatie over de Traploopweek >>

Beeld: Shutterstock