category colour brushFit/Lijstjes & Tips

5 manieren om deze week vaker te gaan sporten

Neem je jezelf voor om drie keer per week te sporten, maar ben je al blij als je uiteindelijk één keer gaat? Met deze tips ga je aankomende week vaker.

 

1. Plan je trainingen in

Zet sporten in je agenda, net als andere afspraken. Zo weet je van tevoren welke training je op welke dag gaat doen en kun je daar rekening mee houden. Ook kun je ervoor zorgen dat je trainingsschema afwisselend is.

2. Stel een alarm in op je telefoon

Stel een alarm in dat een uur voordat je gaat sporten afgaat.

3. Beloon jezelf

Bedenk een beloning voor jezelf, die je krijgt na het sporten. Maak je werk in de sportschool niet meteen ongedaan door als beloning te gaan snacken.

4. Schrijf je in of betaal van tevoren voor de les

Zodra je op de lijst staat voor een les (of zelfs al betaald hebt) zul je minder snel besluiten om niet te gaan. Er zijn steeds meer sportscholen en systemen die annuleringskosten vragen als je vlak voor de les annuleert.

5. Wees niet te streng voor jezelf

Wees niet te streng voor jezelf als het niet zo goed gaat als je had gehoopt of als je toch een training mist. Morgen is er weer een nieuwe dag. Zie het in ieder geval niet als reden om de rest van de week dan ook meteen niet te gaan sporten.

Gerelateerde artikelen

Santé

in je brievenbus?

Bestel nu

Als eerste op de hoogte?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief van Santé!

  • Pinterest