Kun je sterke buikspieren hebben zonder dat je ze ziet?

5x dit eten helpt jou een plattere buik te krijgen

Is het voor jou ook een terugkerend thema: buikzorgen. We love gezonde vrouwelijke vormen, maar als jouw bolle buikje je echt in de weg zit kun je daar iets aan doen. Eten bijvoorbeeld!

Niets mis met een lekkere work-out in de sportschool of thuis op je eigen matje. Maar waarom zou je het nuttige niet met het aangename combineren? Met een beetje (meer) kennis over wat voeding voor je lichaam kan betekenen, steven je af op een win-win-situatie: lekker blijven genieten van eten én die strakkere buik waar je al zo lang van droomt.

Lees ook: ‘Een platte buik als je 30, 40, 50 bent

Eitje bakken

Uiteraard een bron van proteïnen en eiwitten, mooi meegenomen want die helpen jou met je spieropbouw. Maar met een gebakken eitje achter de kiezen zul je je tevens wat langer verzadigd (lees: vol, lees: geen hongerklop) voelen en dus minder snel naar die koek of candybar grijpen. Zie je je buik al platter worden?!

Vandaag is rood

Rood fruit, wel te verstaan. Mik een portie door je kwark of yoghurt, of eet de vruchten lekker zo uit het knuistje. Rood fruit doet wonderen voor je stoelgang en spijsvertering. Dat is niet alleen fijn voor je darmen en tegen een opgeblazen gevoel, maar zorgt er ook voor dat je buik minder ‘bollerig’ toont.

Watermeloen

Ha, fijn, in dit seizoen! Zijn naam verraadt al waar-ie het meeste van heeft: water. En natuurlijk ook fruitsuikers, maar wel relatief weinig calorieën. Juist omdat watermeloen uit zo veel water bestaat, krijg je algauw een verzadigd gevoel bij het eten van een part (of twee..), maar wordt dit niet opgeslagen als buikvet. Lekker dan! En psst, verwerk je jouw watermeloen liever in een lichte maaltijd, maak dan eens een watermeloensalade met feta.

Zalm

Boordevol omega-3 vetzuren en dat is meteen het belangrijkste nieuws over de rozekleurige vis. Die vetten helpen je stofwisseling een handje én helpen ellende in je darmen voorkomen. Oftewel: alles gaat keurig op de juiste manier door je lichaam heen, zonder dat je buik de behoefte krijgt te reageren met een uitzettinkje hier en daar.

De a van avocado

Is er dan niets dat de avocado niet kan? Naast de ster in heerlijke guacamole-dips en een top-ingrediënt om zelf een maskertje mee te maken, is het vruchtvlees ook nog eens een echte slankmaker. De vetten in een avocado helpen je lijf namelijk om de algemene vetverbranding te stimuleren. Dat wordt dus heerlijk van een avocadosalade genieten op het strand in je bikini deze zomer!

Gerelateerde artikelen