×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Stoppen met frisdrank drinken

Stoppen met frisdrank drinken
26.04.2014 - Redactie

Wil je stoppen of minderen met frisdrank drinken? Met dit stappenplan lukt het je binnen 4 weken.


Waarom zou je stoppen met frisdrank drinken?
1. Wanneer je op de lijn let, is het zonde om een deel van je calorieën binnen te krijgen via frisdrank, in plaats van door voedzame producten.
2. In de meeste frisdrank zit veel suiker. Wil je minderen met suiker? Dan is het een goede zet om frisdranken te laten staan.
3. Een aanvulling op de eerste twee redenen. frisdrank is niet goed voor je gezondheid en bovendien ook slecht voor je tanden.


Stappenplan om te stoppen

Week 1
Drink je echt veel frisdrank? Dan kan het lastig zijn om cold turkey te stoppen. Je wilt niet terugvallen op je oude gewoontes. Probeer daarom eerst te minderen of eventueel te switchen naar light-frisdrank.

Extra tip: Zorg dat je genoeg producten met L-glutamine eet, dat is een stofje dat ervoor zorgt dat je minder trek hebt in suiker. Je krijgt L-glutamine onder andere binnen door eieren, bonen en vis te eten.

Week 2
Drink deze week alleen frisdranken waar geen caffeïne in zit en het liefst ook geen suiker in zit. Probeer daarnaast verder te minderen.

Extra tip: Sommige mensen krijgen last van hoofdpijn. Zorg dat je genoeg vitamine B binnenkrijgt, dat zit onder andere in spinazie.

Week 3
Drink de helft minder frisdrank dan in week 2. Je kan dat doen door alleen op de 'belangrijkste' moment frisdrank te drinken, bijvoorbeeld 's avonds voor de tv of door halve glazen te drinken.

Week 4
Tijd om alle frisdrank te laten staan. Sta stil bij wat het voor je doet: voel je je beter of energieker? Dat kunnen redenen zijn om vol te houden, of in ieder geval sterk te minderen ten opzichte van hoeveel frisdrank je voorheen dronk.

Bron: DoctorOz.com | Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

Ik heb een tekenbeet, wat nu?

20.06.2018 - Een tekenbeet kun je ongemerkt oplopen, bijvoorbeeld tijdens een wandeling door het bos of nadat je op het gras hebt gezeten. Het is belangrijk om een teek zo snel mogelijk te verwijderen. Weet jij waar je op moet letten? Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

18.06.2018 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

5 tips om je moedervlekken te controleren

16.06.2018 - Het is belangrijk om je moedervlekken in de gaten te houden. Als er iets afwijkend is, is de kans groter dat je het op tijd door hebt. Lees verder

Tips tegen hooikoorts

15.06.2018 - Naast medicijnen gebruiken, zijn er meer dingen die je kunt doen om je hooikoorts te verminderen. Lees verder

Hoe werkt bloed doneren?

14.06.2018 - Bloed doneren is een relatief simpele daad en je kunt er zelfs levens door redden. De eerste keer bloed doneren kan best spannend zijn. We vertellen je alvast wat handig is om te weten. Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

11.06.2018 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

7 praktische tips om minder plastic te gebruiken

06.06.2018 - Plastic is erg slecht voor het milieu. Veel van het plastic dat in de oceaan drijft, is plastic dat maar één keer gebruikt is. Lees verder

Doen: 10 minuten stevig wandelen

05.06.2018 - Er wordt vaak gesproken over 10.000 stappen per dag. Waar dat doel vandaan komt, is niet helemaal duidelijk. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 125 |
Mis niets
Daghoroscoop
Kreeft

Je bent een geduldig en trouw mens. Een gedane belofte zul jij niet gauw…

» Naar de daghoroscopen