×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Stoppen met frisdrank drinken

Stoppen met frisdrank drinken
26.04.2014 - Redactie

Wil je stoppen of minderen met frisdrank drinken? Met dit stappenplan lukt het je binnen 4 weken.


Waarom zou je stoppen met frisdrank drinken?
1. Wanneer je op de lijn let, is het zonde om een deel van je calorieën binnen te krijgen via frisdrank, in plaats van door voedzame producten.
2. In de meeste frisdrank zit veel suiker. Wil je minderen met suiker? Dan is het een goede zet om frisdranken te laten staan.
3. Een aanvulling op de eerste twee redenen. frisdrank is niet goed voor je gezondheid en bovendien ook slecht voor je tanden.


Stappenplan om te stoppen

Week 1
Drink je echt veel frisdrank? Dan kan het lastig zijn om cold turkey te stoppen. Je wilt niet terugvallen op je oude gewoontes. Probeer daarom eerst te minderen of eventueel te switchen naar light-frisdrank.

Extra tip: Zorg dat je genoeg producten met L-glutamine eet, dat is een stofje dat ervoor zorgt dat je minder trek hebt in suiker. Je krijgt L-glutamine onder andere binnen door eieren, bonen en vis te eten.

Week 2
Drink deze week alleen frisdranken waar geen caffeïne in zit en het liefst ook geen suiker in zit. Probeer daarnaast verder te minderen.

Extra tip: Sommige mensen krijgen last van hoofdpijn. Zorg dat je genoeg vitamine B binnenkrijgt, dat zit onder andere in spinazie.

Week 3
Drink de helft minder frisdrank dan in week 2. Je kan dat doen door alleen op de 'belangrijkste' moment frisdrank te drinken, bijvoorbeeld 's avonds voor de tv of door halve glazen te drinken.

Week 4
Tijd om alle frisdrank te laten staan. Sta stil bij wat het voor je doet: voel je je beter of energieker? Dat kunnen redenen zijn om vol te houden, of in ieder geval sterk te minderen ten opzichte van hoeveel frisdrank je voorheen dronk.

Bron: DoctorOz.com | Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

Aanslag op je tanden

17.09.2018 - Je dagelijkse dosis koffie en thee kan zorgen voor aanslag op je tanden Met deze tips voorkom je dat. Lees verder

Je spijsvertering: stap voor stap

12.09.2018 - Je spijsvertering is een superslim systeem dat veel invloed heeft op hoe goed je je voelt. Hoe werkt het precies? Lees verder

Papiersnee pijn

08.09.2018 - Een snee door papier is vaak amper zichtbaar, maar de pijn kan venijnig zijn. Hoe komt dat? Lees verder

Total body scan

05.09.2018 - Waarom wel een APK voor je auto, maar niet voor je lijf? Lees verder

Extra gewicht meegenomen van vakantie?

05.09.2018 - Advertorial - Genoten van milkshakes aan de Spaanse kust? Je raakt het extra gewicht weer kwijt met Cambridge Weight Plan. Lees verder

Heb ik zware botten?

31.08.2018 - Zijn zware botten een (slap) excuus? Lees verder

Wond spoelen

31.08.2018 - Even niet opletten in de keuken en je vingers zijn gefileerd in plaats van de vis. Of er komt een kind huilend binnen met een schaafwond. Hoe ontsmet je deze wondjes nu het best? Lees verder

6 redenen waarom je gewicht schommelt

30.08.2018 - De ene dag kun je zomaar meer wegen dan de andere dag. Dus ben je sinds vorige week twee kilo 'aangekomen'? Geen paniek. Misschien is er een van deze dingen aan de hand. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 127 |
Mis niets
Daghoroscoop
Maagd

Af en toe een beetje lef zou ook jou best goed doen. Als je niet uitkijkt…

» Naar de daghoroscopen