×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Stoppen met frisdrank drinken

Stoppen met frisdrank drinken
26.04.2014 - Redactie

Wil je stoppen of minderen met frisdrank drinken? Met dit stappenplan lukt het je binnen 4 weken.


Waarom zou je stoppen met frisdrank drinken?
1. Wanneer je op de lijn let, is het zonde om een deel van je calorieën binnen te krijgen via frisdrank, in plaats van door voedzame producten.
2. In de meeste frisdrank zit veel suiker. Wil je minderen met suiker? Dan is het een goede zet om frisdranken te laten staan.
3. Een aanvulling op de eerste twee redenen. frisdrank is niet goed voor je gezondheid en bovendien ook slecht voor je tanden.


Stappenplan om te stoppen

Week 1
Drink je echt veel frisdrank? Dan kan het lastig zijn om cold turkey te stoppen. Je wilt niet terugvallen op je oude gewoontes. Probeer daarom eerst te minderen of eventueel te switchen naar light-frisdrank.

Extra tip: Zorg dat je genoeg producten met L-glutamine eet, dat is een stofje dat ervoor zorgt dat je minder trek hebt in suiker. Je krijgt L-glutamine onder andere binnen door eieren, bonen en vis te eten.

Week 2
Drink deze week alleen frisdranken waar geen caffeïne in zit en het liefst ook geen suiker in zit. Probeer daarnaast verder te minderen.

Extra tip: Sommige mensen krijgen last van hoofdpijn. Zorg dat je genoeg vitamine B binnenkrijgt, dat zit onder andere in spinazie.

Week 3
Drink de helft minder frisdrank dan in week 2. Je kan dat doen door alleen op de 'belangrijkste' moment frisdrank te drinken, bijvoorbeeld 's avonds voor de tv of door halve glazen te drinken.

Week 4
Tijd om alle frisdrank te laten staan. Sta stil bij wat het voor je doet: voel je je beter of energieker? Dat kunnen redenen zijn om vol te houden, of in ieder geval sterk te minderen ten opzichte van hoeveel frisdrank je voorheen dronk.

Bron: DoctorOz.com | Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

Afvallen doe je samen

15.01.2019 - Joyce (rechts) bereikte haar streefgewicht met de hulp van consulent Lydia. Wil je net als Joyce je weer energieker voelen en lekker in je vel zitten? Onder begeleiding behaal je de beste afslankresultaten en blijf je beter op gewicht. Lees verder

Waarom gaat afvallen steeds moeilijker

14.01.2019 - Samen met Mieke Kosters helpen we je deze maand om je voornemen om strakker te worden waar te maken. Niet per se door gezonder te eten, maar door je gedrag te veranderen en gewoontes te creëren die je wél kunt volhouden. Lees verder

Slechte adem oplossingen

11.01.2019 - Een slechte adem kan je flink onzeker maken. Op deze manieren kom je er vanaf. Lees verder

Griep besmettelijk als je al beter bent?

10.01.2019 - Je voelt je weer een stuk beter na de griep. Betekent dat dat je je weer onder de mensen kunt begeven, of ben je nog steeds besmettelijk? Lees verder

Buiten adem

10.01.2019 - Neem je je ook iedere keer dat je hijgend een trap op loopt voor dat je echt vaker gaat sporten? Prima voornemen, maar het is helemaal niet gek dat je buiten adem raakt door traplopen. Lees verder

Koffie nachtrust leeftijd

09.01.2019 - Bij de meeste mensen heeft ’s ochtends een kop koffie (of twee) geen invloed op de nachtrust. Lees verder

Geen wilskracht om af te vallen

08.01.2019 - Samen met Mieke Kosters helpen we je deze maand om je voornemen om strakker te worden waar te maken. Niet per se door gezonder te eten, maar door je gedrag te veranderen en gewoontes te creëren die je wél kunt volhouden. Lees verder

Gezonde keuzes borrelplank

04.01.2019 - Nieuwjaarsborrels in het vooruitzicht? Geniet ervan. Wil je met het oog op je goede voornemens toch wat bewustere keuzes maken? Vervang de gefrituurde hapjes voor een van de volgende opties. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 130 |
Mis niets
Daghoroscoop
Steenbok

Jij hebt een doel voor ogen dat niet gemakkelijk te bereiken is. Maar je weet…

» Naar de daghoroscopen