×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Stoppen met frisdrank drinken

Stoppen met frisdrank drinken
26.04.2014 - Redactie

Wil je stoppen of minderen met frisdrank drinken? Met dit stappenplan lukt het je binnen 4 weken.


Waarom zou je stoppen met frisdrank drinken?
1. Wanneer je op de lijn let, is het zonde om een deel van je calorieën binnen te krijgen via frisdrank, in plaats van door voedzame producten.
2. In de meeste frisdrank zit veel suiker. Wil je minderen met suiker? Dan is het een goede zet om frisdranken te laten staan.
3. Een aanvulling op de eerste twee redenen. frisdrank is niet goed voor je gezondheid en bovendien ook slecht voor je tanden.


Stappenplan om te stoppen

Week 1
Drink je echt veel frisdrank? Dan kan het lastig zijn om cold turkey te stoppen. Je wilt niet terugvallen op je oude gewoontes. Probeer daarom eerst te minderen of eventueel te switchen naar light-frisdrank.

Extra tip: Zorg dat je genoeg producten met L-glutamine eet, dat is een stofje dat ervoor zorgt dat je minder trek hebt in suiker. Je krijgt L-glutamine onder andere binnen door eieren, bonen en vis te eten.

Week 2
Drink deze week alleen frisdranken waar geen caffeïne in zit en het liefst ook geen suiker in zit. Probeer daarnaast verder te minderen.

Extra tip: Sommige mensen krijgen last van hoofdpijn. Zorg dat je genoeg vitamine B binnenkrijgt, dat zit onder andere in spinazie.

Week 3
Drink de helft minder frisdrank dan in week 2. Je kan dat doen door alleen op de 'belangrijkste' moment frisdrank te drinken, bijvoorbeeld 's avonds voor de tv of door halve glazen te drinken.

Week 4
Tijd om alle frisdrank te laten staan. Sta stil bij wat het voor je doet: voel je je beter of energieker? Dat kunnen redenen zijn om vol te houden, of in ieder geval sterk te minderen ten opzichte van hoeveel frisdrank je voorheen dronk.

Bron: DoctorOz.com | Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

De leefstijl van Sanne van Rooij

20.10.2017 - Sanne van Rooij van blog Living the Green Life geeft toe dat het woord 'veganistisch' een beetje suf klinkt. Maar de lifestyle is dat allesbehalve. Ze probeert zoveel mogelijk mensen te inspireren om vaker plantaardig te eten. Dat deed ze al via Instagram, maar nu is ook haar kookboek Easy Vegan uit. Lees verder

Tips tegen vaginale droogheid

18.10.2017 - Nee, het is misschien geen sexy onderwerp, maar veel vrouwen hebben er last van. 35% van de vrouwen vanaf 18 jaar heeft er last van. In de overgang is dat zelfs de helft van de vrouwen. Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

16.10.2017 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

Gestopt met ontbijten. Wat is intermittent fasting?

14.10.2017 - In Santé lees je het verhaal van Santé's vormgever Saskia, ruim een jaar geleden is ze gestopt met ontbijten nadat ze een verhaal over intermittent fasting las. Lees verder

3 tips tegen een zwakke blaas

13.10.2017 - Bijna iedere vrouw heeft er op een bepaald moment in haar leven weleens last van: ongewenst urineverlies door een verzwakte blaas. Hoe kom je er vanaf? Lees verder

Hoe kom je aan een zwakke blaas?

07.10.2017 - Bijna iedere vrouw heeft er op een bepaald moment in haar leven weleens last van: ongewenst urineverlies door een verzwakte blaas. Hoe komt het? Lees verder

3 'slechte' gewoontes die stiekem best goed voor je zijn

06.10.2017 - Aan slechte gewoontes zitten soms verrassend goede kanten. Lees verder

Tandpijn? Hier kan het door komen

06.10.2017 - Heb je last van tandpijn? Eén van de volgende drie dingen zou de oorzaak kunnen zijn. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 115 |
Daghoroscoop
Weegschaal

Neem even een pauze. Jij moet je voorbereiden en beschermen voor de komende…

» Naar de daghoroscopen