category colour brushGezond/Lijstjes & Tips

Zo ontbijt je voortaan wel

Krijg je 's ochtends niets weg of maak je simpelweg geen tijd voor een ontbijt? Met deze tips breng je er verandering in.

Je bent in ieder geval niet de enige die aan de dag begint zonder ontbijt. 25 procent van de mensen tussen de 19 en 50 jaar ontbijt niet iedere dag. 11 procent daarvan ontbijt zelden tot nooit. Met enige wilskracht breng je verandering in je ochtendroutine en start je voortaan met een ontbijt.

1. Bouw het op
Begin met twee dagen per week een gezond ontbijt. Bouw het op naar drie dagen en ga zo door tot je je doel van iedere dag ontbijten bereikt hebt.

2. Maak er een gewoonte van
Zodra iets eenmaal een gewoonte is, wordt het makkelijker om het vol te houden. Probeer het ontbijten vol te houden en het zal steeds makkelijker gaan.

3. Neem je ontbijt mee
Heb je echt geen tijd of geen trek 's ochtends vroeg. Neem je ontbijt mee, of ontbijt zodra je op je werk bent.

4. Zet je ontbijt de avond van tevoren klaar
Als er al een ontbijt klaarstaat, wordt het makkelijker om 's ochtends te ontbijten.

5. Experimenteer
Ga op zoek naar het ontbijt waar jij goed op vooruit kunt.

Bron onderzoek: Zespri SunGold

Santé

in je brievenbus?

Bestel nu

Als eerste op de hoogte?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief van Santé!

  • Pinterest