×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

5 tips om aan de griep te ontkomen

Voorkom de griep
03.01.2018 - Redactie

Je hebt helaas nooit garantie om geen griep te krijgen. Met deze tips maak je het risico zo klein mogelijk.


1. Haal een vaccinatie
Wanneer je in één van de risicodoelgroepen valt en je een oproep krijgt om de griepprik te halen, kan het verstandig zijn deze te halen. Zodra je de griep al hebt, is het te laat.

2. Was je handen
Bacterieën kunnen makkelijk verspreid worden via je handen. Je raakt van alles aan, de paal in de metro, deurknoppen, een toetsenbord, de trapleuning. Was regelmatig je handen twintig seconden met zeep, dat kan voorkomen dat je zelf besmet raakt met een virus.

3. Slaap en rust genoeg
Te weinig nachtrust verzwakt je imuumsysteem, waardoor je een makkelijkere prooi bent voor de griep. Probeer daarom voldoende nachtrust te krijgen.

4. Leef gezond
Drink niet teveel alcohol, sport regelmatig, ontspan, drink water en zorg voor een goed eetpatroon waarmee je voldoende vitamines binnenkrijgt. Het is geen heilige graal, maar een gezonde levensstijl heeft een positieve invloed op je weerstand.

5. Denk extra aan de hygiëne
Ventileer je huis goed om verspreiding van het griepvirus via de lucht te verminderen. Maak oppervlakken die vaak aangeraakt worden vaker schoon. Denk daarbij bijvoorbeeld aan de deurklinken en het toilet. Deel geen handdoeken met elkaar en zet regelmatig een raam open om goed te ventileren.

Lees ook: Waarom griep vaker voorkomt in de winter

Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

21.05.2018 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

Slank de zomer in met Cambridge Weight Plan

Advertorial - Heb je ook al kriebels? Begin op tijd, dan kun je slank, energiek en vol vertrouwen de zomer in. Lees verder

8 ingrediënten die veel ijzer bevatten

18.05.2018 - IJzer is onmisbaar voor een gezond, sterk en fit lichaam. Dit zijn een aantal ingrediënten die veel ijzer bevatten. Lees verder

Menstruatiecups en Toxic Shock Syndrome

11.05.2018 - Toxic Shock Syndrome staat ook bekend als de 'tamponziekte', maar hoe zit het met TSS als je een menstruatiecup gebruikt? Lees verder

Wat kun je doen als je je eenzaam voelt?

10.05.2018 - Veel mensen voelen zich wel eens eenzaam. Hoe jong of oud je bent, maakt niet uit, iedereen kan ermee te maken krijgen. Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

07.05.2018 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

Hoe je emotie-eten kunt veranderen in een vorm van self-care

06.05.2018 - Van emotie-eten naar self-care, kan dat? Gastblogger en voedingsdeskundige Anita Mulderij denkt van wel en helpt je op weg met dit experiment. Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

30.04.2018 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 125 |
Mis niets
Daghoroscoop
Tweeling

Jij bent energiek en joviaal. Mensen die je tegemoet treedt, zullen open staan…

» Naar de daghoroscopen