beste-core-oefeningen-beginners

Dit zijn de 5 beste core oefeningen voor beginners

Wil jij graag je core trainen, maar ben je echt een rookie op sportgebied? Geen probleem, we moeten allemaal ergens beginnen! Belangrijk is dat je niet gelijk een intensieve core workout gaat doen, maar langzaam opbouwt. Bijvoorbeeld met deze 5 core oefeningen, want die zijn het beste voor beginners. Succes!

1. Liggende knee-tuck

1. Ga op de grond liggen met je benen gestrekt en je armen boven je hoofd.
2. Adem uit, til een van je knieën op en breng die naar je borst.
3. Gebruik tegelijkertijd je core om je schouderbladen van de vloer te tillen en naar voren te komen. Leg je handen op je knie.
4. Hou deze houding even vast en laat weer los om terug naar je starthouding te gaan.
5. Herhaal aan de andere kant.

2. Verhoogde plank

1. Begin staand voor een sportbankje of een stoel.
2. Zet je handen op het bankje en loop langzaam met je benen naar achteren.
3. Blijf lopen totdat je lichaam een rechte lijn vormt van je hoofd tot je tenen, met je schouders boven je handen.
4. Hou deze houding vast en loop vervolgens weer omhoog totdat je in je starthouding komt.

3. Arms-only bird dog

1. Ga op je handen en knieën op de vloer zitten met je schouders boven je handen en je heupen boven je knieën.
2. Hou je rug recht en je nek lang. Breng een arm gestrekt voor je uit.
3. Hou je arm even omhoog en breng je hand vervolgens terug naar de grond.
4. Herhaal aan de andere kant.

SportSport

4. Glute bridge

1. Ga op je rug liggen met je armen langs je zij, je voeten plat op de vloer en je knieën gebogen.
2. Adem uit, knijp je bilspieren bij elkaar en duw je hielen in de vloer om je heupen naar het plafond te brengen.
3. Til je heupen op totdat je een rechte lijn vormt van je knieën tot je borst.
4. Hou deze houding event vast.
5. Laat je weer in je starthouding zakken.

5. Zittende side bend

1. Ga op het uiteinde van een sportbankje of stoel zitten met je armen langs je zij.
2. Hou je billen op de zitting en leun langzaam naar een kant. Reik met je hand naar de grond.
3. Beweeg terug naar je starthouding.
4. Herhaal aan de andere kant.

core trainer
Bestel hier

Bron: Livestrong.com

Lees ook…

Kun je sterke buikspieren hebben zonder dat je ze ziet?

Deze drie bilspieroefeningen zijn nog effectiever dan squats

Gerelateerde artikelen