category colour brushGezond/Lijstjes & Tips

10 manieren om meer groenten te eten

Heb je moeite om wat meer groente aan je voedingspatroon toe te voegen. Met deze tips gaat het vast lukken om meer groente te eten.

 

1. Maak een smoothie

Voeg een hand spinazie toe, een halve avocado, of één van deze ingrediënten.

2. Leg wat doosjes of zakken bevroren groenten in de vriezer

Met genoeg op voorraad, maak je het jezelf makkelijker om meer groenten te eten.

3. Maak zelf groentechips

Van zoete aardappel of pastinaak maak je heel makkelijke groentechip. Of probeer een keer boerenkoolchips.

4. Voeg aan iedere maaltijd groenten toe

Bij het avondeten eet je vaak wel groenten. Door ook groenten toe te voegen aan het ontbijt en je lunch zorg je ervoor dat je meer groenten eet op een dag.

5. Maak courgetti

Courgetti is spaghetti van courgette. Maak een pastasaus op basis van groenten en je gerecht zorgt voor een enome groenteboost.

6. Lunch met een salade

Stop je salade vol met lekkere groenten. Ook ideaal als bijgerecht bij het diner.

7. Maak zelf soep of saus

Ideaal, want van restjes groenten kun je heel makkelijk een grote pan soep maken. Heel gezond en je kunt een paar porties invriezen voor momenten waarop je minder tijd hebt. Hetzelfde geldt voor saus.

8. Koop een kookboek met groenterecepten

Verval je snel in dezelfde gerechten en dan vooral als het op groenten aankomt? Koop een kookboek met veel groenterecepten. Je zult ontdekken dat groenten eten niet saai hoeft te zijn.

9. Eet groenten als snack

Snijd de groenten klein en dip ze in yoghurt, hummus of een andere zelfgemaakte dipsaus.

10. Verander de verhoudingen van je maaltijd

Zorg dat het grootste deel van je bord uit groenten bestaat en vul dit aan met minder vlees, rijst, aardappelen of noodles dan je gewend bent.

Santé

in je brievenbus?

Bestel nu

Als eerste op de hoogte?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief van Santé!

  • Pinterest