Makkelijker Opstaan

Makkelijker opstaan: zó doe je dat

Moeite met opstaan? Dat kan verschillende oorzaken hebben. Met deze tips wordt opstaan iets makkelijker!

1. Zorg dat je genoeg geslapen hebt

Makkelijk je bed uitkomen, begint eigenlijk al ’s avonds. Als je voldoende hebt geslapen, wordt het een stuk makkelijker om op te staan. Op tijd naar bed gaan, kan geen kwaad.

2. Zorg dat je zo snel mogelijk licht ziet

Misschien zit het er niet meer in om wakker te worden met daglicht. Is dat nog wel het geval, doe dan meteen de gordijnen open. Knip anders zo snel mogelijk je lamp aan, of investeer in een wekker die je wekt met licht. Het mag dan wel kunstlicht zijn, het zorgt er toch voor dat je je iets wakkerder voelt.

3. Zorg dat er iets is waar je je bed voor uit wilt komen

Een lekker ontbijt, de leuke dingen die dag je zal brengen, een leuke avond die je in het vooruitzicht hebt.

4. Creëer een ochtendritueel

Probeer ervoor te zorgen dat je ’s ochtends zo min mogelijk hoeft na te denken. Zorg dat je outfit klaar ligt, je tas al is ingepakt en voer zoveel mogelijk taken uit op de automatische piloot. Saai? Op andere momenten van de dag misschien wel, maar ’s ochtends helpt het je om rustig aan de dag te beginnen.

5. Houd het een paar weken vol

Pas na een paar weken raak je in een ritme en zal het makkelijker vol te houden worden. Dit is ook een goede tip voor wie eerder op wil staan.

O, en probeer te stoppen met snoozen. Dat kan opstaan uiteindelijk makkelijker maken. Is het jou al gelukt, of heb je andere tips om makkelijk uit bed te raken?

Gerelateerde artikelen