proteïnereep

Is een proteïnereep echt een gezonde snack?

Een proteïnereep oogt gezond, is makkelijk om in je tas te gooien en stilt de honger tot de volgende maaltijd. Een proteïnereep bevat veel voedzame ingrediënten en wordt vaak als gezonde snack gezien, maar is dat wel zo?

 

Veel populaire eiwit- en proteïnerepen zijn niet veel beter dan een Snicker. De repen zitten vaak vol met kunstmatige ingrediënten en suiker. Sommige repen zijn zo aangevuld, dat ze zouden opwegen tegen een hele lunch. Natuurlijk zijn er ook goede proteïnerepen, maar er zijn een hoop bedriegers op de markt.

Lees ook: ‘Deze gezonde snacks helpen je door je middagdip heen’

Waar moet je op letten?

Zoek een reep met een goede balans van vet, eiwit en vezels. Dit is belangrijk voor een verzadigd gevoel. De reep moet ongeveer 150 tot 300 calorieën bevatten en minstens 10 gram eiwit. Let op: vermijd repen met de volgende ingrediënten!

Organische rietsap

Dit is een anonieme en stiekeme suikerbron. Proteïnerepen zitten vol met suiker. Een beetje mag wel, maar niet te veel. Controleer of er meer dan 10 gram suiker in de reep zit. Is dat zo? Leg de reep dan weer terug in de schappen.

Bruine rijststroop

Bruine rijststroop zit in veel repen die op de markt te koop zijn. Deze vorm van suiker is heel slecht voor je, omdat je lichaam dit opneemt als 100 procent glucose.

Maltitol

Dit is een suikeralcohol en kom je vaak tegen in snoep en eiwitrepen. Het kan je een opgeblazen gevoel geven en zelfs laxerend werken. Andere suikeralcoholen die je moet vermijden zijn sorbitol, mannitol en xylitol.

Kortom: even de ingrediëntenlijst bekijken voordat je je volgende reep koopt!

Bron: realsimple

Gerelateerde artikelen