zondagavond

5 Tips voor een ontspannen zondagavond

Na een weekend waarin je je werk (bijna) vergeten was, slaat de stress op zondagavond langzaam toe: je hebt het deze week zo druk. Stop! Neem nog even de tijd om van je zondagavond te genieten.

1. Ga een uurtje sporten

Sporten is één van de beste manieren om je gedachten volledig te verzetten. Een uur krachttraining, hardlopen of yoga is een fijne manier om je weekend goed af te sluiten op zondagavond.

Lees ook:How to: minder stress op je werk

2. Wees niet te scheutig met de wijn

Een glas wijn bij het eten is prima, maar in je eentje een hele fles achterover slaan, lijkt een beter idee dan het is. Het verzacht je leed slechts tijdelijk. Met een kater zal de maandagochtend alleen maar zwaarder zijn.

3. Neem een bad

Gebruik een geurende olie en relax in het warme water. Weg met die gespannen spieren!

4. Bereid je voor op de werkweek

Weersta de verleiding om aan het werk te gaan, maar een beetje voorbereiding kan geen kwaad. Vries pakketjes in met gezonde lunches voor de hele week, leg belangrijke papieren alvast klaar en zorg dat je outfit gewassen en gestreken klaar ligt.

5. Zorg voor een avondritueel

Een warm bad, een kop thee, rustige muziek of vers gewassen lakens. Een avondritueel kan je helpen om als je eenmaal in bed ligt sneller in slaap te vallen. Dit hoef je niet per se alleen op zondagavond te doen, maar kun je iedere avond doen of zo vaak als je wilt.

Beeld: Getty Images

Gerelateerde artikelen