category colour brushFit

Raak je zwembandje kwijt!

Herkenbaar: je sport je suf, maar raakt je zwembandje maar niet kwijt… Met dit plan kan jij deze vetjes vaarwel zeggen!

 

Om van zwembandjes af te komen zijn meerdere factoren belangrijk. En dat gaat niet alleen om voeding of alleen om sporten. In dit plan gaat het om een fijne combinatie van bewegen, drinken, rust en specifieke oefeningen.

Lees ook: 'De twee soorten buikvet: wat is het verschil?'

Zet 10.000 stappen per dag.

Zoveel stappen zetten is niet niks, maar echt nodig om vet te verbranden. Hoe kom je aan die 10.000 stappen per dag?

  • Ga na elke maaltijd 15 minuten wandelen
  • Sta tijdens het werken elk uur op en ga een rondje lopen. Probeer na zestig minuten werken, zestig stappen aan te houden.
  • Neem structureel de trap
  • Maak een ommetje voor het slapen gaan

Er zijn verschillende applicaties of slimme horloges die jouw stappen bij kunnen houden.

Eet avocado’s

Avocado’s bevatten voedingsstoffen die cruciaal zijn om buikvet te laten slinken. De omega 3-vetzuren zorgen namelijk voor meer vetverbranding. Eet elke dag een avocado, je kunt afwisselen door het op je cracker te doen, door de salade of zo uit het vuistje te eten. Kokosolie, vette vis en ongebrande noten leveren dezelfde goede vetten en stimuleren de verbranding. Met een combinatie van vetten, eiwitten en koolhydraten functioneert je lichaam optimaal.

Rode wijn

Dat voldoende water drinken helpt bij afvallen, weet je waarschijnlijk al. Maar er is ook verrassend nieuws: uit onderzoek blijkt dat een specifiek zuur in rode wijn helpt bij vet verbranding. Een glaasje rood, is dus geen enkel probleem.

Genoeg slaap

Slapen is ook trainen. Te weinig slaap kan leiden tot een hogere cortisolproductie, wat zorgt voor meer vetopslag rondom de buik en een hongerig gevoel Elke nacht zeven tot acht uur slapen is dus geen overbodige luxe, maar een must als je van het zwembandje af wilt. Ook stress kan leiden tot hogere cortisolwaarden.

3x per week planken

Zichtbare abs zijn niet het belangrijkste, maar werken wel motiverend bij het najagen van een strakke buik. Probeer drie keer per week vijftien tot twintig minuten core oefeningen te doen. Denk aan sit-ups en crunches. Sluit af met de 1,5 minuut plank voor een sterkere buik en rug.

Bron: Santé november 2015 Tekst: Madelon Baans

 

Gerelateerde artikelen

Santé

in je brievenbus?

Bestel nu

Als eerste op de hoogte?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief van Santé!

  • Pinterest