fruitsoort

Deze 7 fruitsoorten kan je het beste eten als je wilt afvallen

Afvallen staat elk jaar weer hoog in het lijstje met goede voornemens. Afvallen kan op verschillende manieren, zo kan je beginnen door een snack te vervangen voor een stuk fruit. Deze 7 fruitsoorten zijn een goede vervanger, omdat ze weinig calorieën bevatten.

 

De Abrikoos

Dit stuk fruit is rijk aan vitamine A. Het is zoet en sappig en bevat amper calorieën en koolhydraten. Daarbij draagt de abrikoos bij aan een stralende huid. De antioxidanten in dit stukje fruit beschermen je tegen radicalen, waardoor de huid minder snel veroudert. Zo’n oranje vitaminebom smaakt heerlijk in je yoghurt.

Lees ook: ‘We willen afvallen maar de guilty pleasures niet laten staan’

De watermeloen

Buiten dat je bij dit stuk fruit veel water binnen krijgt, wat goed is voor de hydratatie, is de watermeloen een bewuste keuze. Er wordt vaak beweerd dat de watermeloen vol met suiker zit, maar dit valt reuze mee. De watermeloen bevat veel magnesium, vitamine A en C en kalium.

De honingmeloen

Deze meloen geeft sneller een verzadigd gevoel dan de watermeloen. De honingmeloen bevat weinig koolhydraten en is net zoals de watermeloen rijk aan kalium en vitamine C. Ook zorgen de vezels in de honingmeloen ervoor dat het verteringssysteem van het voedsel wordt verbeterd.

Mandarijnen

Makkelijk om dit stukje fruit in je tas te gooien. De mandarijn zit boordevol vitamine C en per stuk bevatten ze weinig koolhydraten. Wist je dat de gemiddelde Nederlander vier kilo mandarijnen per jaar eet? Wil je meer weten over mandarijnen? Lees hier waarom het nog meer goed is om mandarijnen te eten.

Olijven

Je wist misschien niet dat deze zoute bommetjes ook een fruitsoort zijn. Olijven zijn een goede vervanger voor dat bakje chips op de bank. De olijf bevat veel gezonde vetten en vitamine E. Uit vele studies blijkt dat olijven goed zijn voor je hart en ze ook bescherming kunnen bieden tegen kanker. Let wel op dat je kiest voor een onbewerkte olijf en niet een die te veel bewerkt is met olie en andere bewerkingsmiddelen. Dan is de olijf namelijk niet zo goed voor je dieet…

Grapefruit

Buiten dat de grapefruit boordevol vezels en antioxidanten zit, is ook deze laag in calorieën. De geur zorgt voor positieve energie, waardoor je meer zin krijgt om te bewegen. Wil je weten waar de grapefruit nog meer goed voor is? Klik dan hier.

Avocado

Ook de avocado valt onder de fruitsoorten. De avocado zit vol met gezonde vetten en bevatten veel vezels. Door de vele vetten in de avocado heb je snel een verzadigd gevoel. Wist je dat een avocadoboom wel tot 20 meter hoog kunnen worden?

Bron: womanshealthmag.com, puurfiguur.nl, honingmeloen.nl, ahealtylife.nl

Gerelateerde artikelen