×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Vervang 'gezonder leven' door één van deze voornemens

Vervang 'gezonder leven' door één van deze voornemens
30.12.2015 - Redactie

Het moet toch lukken om ten minste één van deze twintig voornemens vol te houden.


  1. Start iedere dag met een glas water.
  2. Neem altijd de trap in plaats van de lift.
  3. Ga iedere dag een half uur naar buiten.
  4. Lees een maand lang etiketten als je boodschappen doet, om van je favoriete producten de gezondste keuze te ontdekken.
  5. Stop met frisdrank drinken.
  6. Drink je koffie en/of thee voortaan zonder suiker.
  7. Leg je telefoon een half uur voordat je gaat slapen weg.
  8. Stop altijd een flesje water in je tas.
  9. Doe oefeningen terwijl je je tandenpoetst.
  10. Stel vaste momenten op de dag in om je social media te checken.
  11. Poets je tanden écht twee minuten en time het.
  12. Lach vaker.
  13. Neem sporten net zo serieus als andere afspraken. Dat betekent dus dat niet gaan geen optie is, tenzij je echt ziek bent.
  14. Zet 10.000 stappen per dag.
  15. Zet een gevulde fruitschaal in het zicht, zodat je vaker fruit eet.
  16. Eet bij je lunch een beetje groenten.
  17. Ga vaker op de fiets in plaats van met de auto.
  18. Neem de trap in plaats van de roltrap.
  19. Spreek met een vriendin een vast tijdstip af waarop jullie gaan sporten.
  20. Stop met snoozen.

Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

Afvallen doe je samen

15.01.2019 - Joyce (rechts) bereikte haar streefgewicht met de hulp van consulent Lydia. Wil je net als Joyce je weer energieker voelen en lekker in je vel zitten? Onder begeleiding behaal je de beste afslankresultaten en blijf je beter op gewicht. Lees verder

Waarom gaat afvallen steeds moeilijker

14.01.2019 - Samen met Mieke Kosters helpen we je deze maand om je voornemen om strakker te worden waar te maken. Niet per se door gezonder te eten, maar door je gedrag te veranderen en gewoontes te creëren die je wél kunt volhouden. Lees verder

Slechte adem oplossingen

11.01.2019 - Een slechte adem kan je flink onzeker maken. Op deze manieren kom je er vanaf. Lees verder

Griep besmettelijk als je al beter bent?

10.01.2019 - Je voelt je weer een stuk beter na de griep. Betekent dat dat je je weer onder de mensen kunt begeven, of ben je nog steeds besmettelijk? Lees verder

Buiten adem

10.01.2019 - Neem je je ook iedere keer dat je hijgend een trap op loopt voor dat je echt vaker gaat sporten? Prima voornemen, maar het is helemaal niet gek dat je buiten adem raakt door traplopen. Lees verder

Koffie nachtrust leeftijd

09.01.2019 - Bij de meeste mensen heeft ’s ochtends een kop koffie (of twee) geen invloed op de nachtrust. Lees verder

Geen wilskracht om af te vallen

08.01.2019 - Samen met Mieke Kosters helpen we je deze maand om je voornemen om strakker te worden waar te maken. Niet per se door gezonder te eten, maar door je gedrag te veranderen en gewoontes te creëren die je wél kunt volhouden. Lees verder

Gezonde keuzes borrelplank

04.01.2019 - Nieuwjaarsborrels in het vooruitzicht? Geniet ervan. Wil je met het oog op je goede voornemens toch wat bewustere keuzes maken? Vervang de gefrituurde hapjes voor een van de volgende opties. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 130 |
Mis niets
Daghoroscoop
Steenbok

Jij hebt een doel voor ogen dat niet gemakkelijk te bereiken is. Maar je weet…

» Naar de daghoroscopen