category colour brushFit/Lijstjes & Tips

5x variatie tijdens het hardlopen

Met hardlopen train je je billen en je benen. Maak het nog effectiever door één van deze variaties te gebruiken.

1. Ren over de heuvels
Wanneer je hardloopt over heuvels worden er nog meer spieren aan het werk gezet. Wanneer je moe wordt (sneller het geval op een heuvel), put je lichaam meer kracht uit het bovenlichaam. Meer redenen waarom je zou moeten hardlopen over heuvels.

2. Kom op adem terwijl je oefeningen doet
Heb je af en toe een periode nodig om op adem te komen? Gebruik dat moment om lunges of squats te doen.

3. Breng variatie aan in je pas
Wanneer je buiten hardloopt kun je variëren in je pas: ren eens met grote passen, kleine passen, zijwaarts, trek je knieën richting je borst of breng je hakken juist richting je billen.

4. Voeg een interval toe
Sprints van 30 tot 60 seconden zijn goed om de kracht in je onderlichaam te trainen.

5. Hardloop over een andere ondergrond
Door hard te lopen over een andere ondergrond en dan met name een zachtere ondergrond, zet je je spieren harder aan het werk.

Hoe breng jij variatie aan in het hardlopen?

Beeld: Shutterstock

Santé

in je brievenbus?

Bestel nu

Als eerste op de hoogte?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief van Santé!

  • Pinterest