category colour brushFit/Lijstjes & Tips

5 oefeningen die je kunt doen om je balans te verbeteren

Vind je het moeilijk om je evenwicht te bewaren? Je kunt je balans verbeteren door te trainen. Deze oefeningen doe je gewoon tussen de alledaagse bezigheden door.

 

1. Tijdens het lopen

Loop je in een rustige straat? Probeer op de stoeprand te lopen in plaats van op de stoep.

Lees ook: '4 redenen waarom je je balans niet kunt bewaren'

2. Als je iets laat vallen

Raap wat je liet vallen op terwijl je je achterste been iets optilt van de grond. Naarmate het beter gaat, kun je je been steeds iets hoger optillen.

3. In de trein

Het komt wel eens voor dat je in de trein moet staan. Dat is een goede om je balans te verbeteren. Zet je voeten iets uit elkaar en buig je knieën lichtjes. Probeer je balans te bewaren. Zorg er wel voor dat je iets vast kunt grijpen als je je balans verliest. Bij voorkeur geen medereiziger.

4. Tijdens het tandenpoetsen

Poets je tanden terwijl je op één been staat.

5. Tijdens het sporten

Veel sporten zijn goed voor het trainen van je balans. Schrijf je ook eens in voor een les yoga of pilates. Als je dat regelmatig doet, zal je balans verbeteren.

Je balans wisselt per dag. Laat je niet van de wijs brengen als het een dag wat minder goed gaat.

Bron: Real Simple

Gerelateerde artikelen

Santé

in je brievenbus?

Bestel nu

Als eerste op de hoogte?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief van Santé!

  • Pinterest