category colour brushFit/Lijstjes & Tips

4 redenen waarom je je balans niet kunt bewaren

Soms lijkt het alsof iedereen in je yoga- of Pilates-klas in balans blijft en dat jij de enige bent die te wankelen staat op je standbeen. Dat kan door de volgende vier dingen komen.

 

1. Je staat niet recht

Wanneer je op één been staat, kun je gaan hangen in de heup van je standbeen. Dat is een natuurlijke reactie van het lichaam, maar daardoor kun je wel je balans verliezen.

Lees ook: '5 oefeningen die je kunt doen om je balans te verbeteren'

2. Je zet je knie op slot

Je standbeen volledig strekken lijkt misschien een goede stevige basis, maar dat is niet helemaal waar. Door de knie van je standbeen een beetje te buigen, houd je je spieren aan het werk, wat het makkelijker maakt om je balans te bewaren.

3. Je vergeet te ademen

Yoga en pilates draaien niet voor niets om de ademhaling. Wanneer iets moeilijk wordt, vergeten we nog weleens te ademen. Ook tijdens het stretchen op één been: gebruik je ademhaling.

4. Je hebt je dag niet

De ene dag kun je makkelijker je balans bewaren dan een andere dag. Dat hangt samen met verschillende factoren: heb je genoeg geslapen, ben je verkouden, heb je last van stress? Maak je niet druk, een andere keer zal het weer beter gaan.

Gerelateerde artikelen

Santé

in je brievenbus?

Bestel nu

Als eerste op de hoogte?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief van Santé!

  • Pinterest