category colour brushFit/Lijstjes & Tips

5 oefeningen die je kunt doen om je balans te verbeteren

Heb je niet zo'n goede balans? Je kunt het verbeteren door te trainen. Deze oefeningen doe je gewoon tussen de alledaagse bezigheden door.

1. Tijdens het lopen
Loop je in een rustige straat? Probeer op de stoeprand te lopen in plaats van op de stoep.

2. Als je iets laat vallen
Raap wat je liet vallen op terwijl je je achterste been iets optilt van de grond. Naarmate het beter gaat, kun je je been steeds iets hoger optillen.

3. In de trein
Het komt wel eens voor dat je in de trein moet staan. Dat is eigenlijk een goede balansoefening. Zet je voeten iets uit elkaar en buig je knieën lichtjes. Probeer je balans te bewaren. Zorg er wel voor dat je iets vast kunt grijpen als je je balans verliest. Bij voorkeur geen medereiziger.

4. Tijdens het tandenpoetsen
Poet je tanden terwijl je op één been staat.

5. Tijdens het sporten
Veel sporten zijn goed voor het trainen van je balans. Schrijf je ook eens in voor een les yoga of pilates. Als je dat regelmatig doet, zal je balans verbeteren.

Je balans wisselt per dag. Laat je niet van de wijs brengen als het een dag wat minder goed gaat.

Bron: Real Simple | Beeld: Shutterstock

Santé

in je brievenbus?

Bestel nu

Als eerste op de hoogte?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief van Santé!

  • Pinterest