×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Waarom de weegschaal weg mag

Waarom we geen weegschaal nodig hebben
20.12.2015 - Redactie

Ben je nog niet overtuigd? Lees dan verder en ontdek waarom je de weegschaal echt niet nodig hebt.


De weegschaal beïnvloedt ons humeur
Zodra we het getal op de weegschaal zien, is de toon gezet. Bij een lager getal dan gehoopt, voelt het alsof je controle hebt. Is het getal hoger dan je gehoopt had, dan voel je je slecht of schuldig en misschien geef je wel toe aan die eetbui; de dag is toch al verpest. De waarheid is dat je gewicht schommelt, om verschillende redenen. Het is helemaal niet gek dat je de ene dag meer weegt dan de andere dag.

De weegschaal vertelt je niet hoe je je voelt
Sinds wanneer hebben we een apparaat nodig om ons te vertellen hoe goed we in ons vel zitten, hoe sterk we zijn, hoe gezond we zijn of hoe fit we zijn? Dit staat allemaal los van de weegschaal. Een weegschaal laat niet zien hoe veel spiermassa je hebt of hoe goed je kleding past.

Er gebeurt niets als je de weegschaal wegdoet
Je komt er niet van aan en je valt er niet van af. Wat er wel kan gebeuren? Je zult meer gaan vertrouwen op je lichaam: wat voelt goed, wat voelt niet goed, houd je je training langer vol en zit je broek losser of strakker?

Lees ook: Jezelf wegen: hier moet je op letten

Sta jij vaak op de weegschaal?

Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

Fitter worden zonder gewicht te verliezen

20.07.2018 - Dat je geen gewicht verliest, betekent niet dat je niet fitter wordt. Het kan zelfs het tegendeel betekenen. Aan de volgende signalen kun je merken dat je wel degelijk fitter bent geworden. Lees verder

Hoe vaak zou je moeten sporten?

20.07.2018 - Van afvallen tot een betere conditie: hoeveel moet je sporten om je doel te bereiken? Met behulp van een expert hebben we het voor je op een rij gezet. Lees verder

3 kilo afvallen

17.07.2018 - Veel mensen willen wel een paar kilo afvallen, maar weinig mensen doen het daadwerkelijk. Wat zit daar achter? Lees verder

Hoeveel push-ups moet je kunnen?

16.07.2018 - Er is berekend hoeveel keer een gezonde vrouw zich moet kunnen opdrukken. Benieuwd of jij het aantal redt? Lees verder

juiste sportbeha

28.06.2018 - Tijdens het sporten moet je bezig zijn met je killer work-out en niet met het feit of je borsten nog in je sportbeha zitten of niet. Lees verder

3 signalen dat je tegen een blessure aan zit

25.06.2018 - Luister goed naar je lichaam en wees extra alert als je één van de volgende signalen herkent. Lees verder

Wanneer moet ik mijn hardloopschoenen vervangen?

09.06.2018 - Voor hardlopen heb je niet veel nodig, goede hardloopschoenen zijn het belangrijkst. Hoe weet je wanneer je je hardloopschoenen moet vervangen? Lees verder

Iets nieuws proberen, is goed voor je: bungee-fitness

08.06.2018 - Journalist Esmir waagde de sprong en deed een les bungee-fitness. Je leest haar verhaal in het juninummer van Santé. Ben je benieuwd geworden en wil je het ook eens proberen? Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 50 |
Mis niets
Daghoroscoop
Kreeft

Je hebt een meningsverschil over kwaliteit. Heb je echt gelijk of ben je…

» Naar de daghoroscopen