Buikspieroefening

Dit zijn de 5 beste buikspieroefeningen voor beginners

Wil je graag beginnen met buikspieroefeningen, maar heb je geen idee hoe je dat aanpakt? Wij hebben een paar simpele oefeningen op een rijtje gezet.

Plank

  1. Ga plat op je buik liggen, plaats je handen op de grond en zorg dat je onderarmen onder je borst blijven.
  2. Breng je lichaam omhoog, maar blijf in een rechte ‘plank’.
  3. Span je buikspieren aan en blijf ongeveer 30 seconden in deze houding. Je kunt steeds verder opbouwen, naar een minuut of langer.

Mountain climbers

  1. Start in een push up-positie. Breng vervolgens om en om één knie naar je armen.
  2. Probeer dit ongeveer 30 seconden vol te houden.

Burpees

  1. Ga rechtop staan
  2. Doe een squat en breng je handen naar de grond
  3. Spring vervolgens in een plankpositie
  4. Kom weer omhoog en herhaal deze stappen

Lees ook: deze 3 bilspieroefeningen zijn nog effectiever dan squats

Bicycle crunches

  1. Ga op je rug liggen met je benen omhoog en je knieën in een hoek van 90 graden. Leg je handen tegen de achterkant van je hoofd.
  2. Beweeg je benen vervolgens in een fietsende beweging. Schop je rechterbeen naar voren en breng tegelijkertijd je linkerbeen naar je lichaam.
  3. Breng je oksel steeds naar de tegenovergestelde knie die je intrekt.

Reverse crunches

  1. Ga op de grond liggen en leg je armen naast je lichaam en je benen in een hoek van 90 graden.
  2. Breng eerst je billen en vervolgens je onderrug omhoog en probeer bij je borst te komen.
  3. Span je buikspieren aan en houd twee seconden vast.
  4. Kom weer terug in de beginpositie, maar houd je billen van de grond.
  5. Herhaal deze stappen.

Lees ook: dit zijn de 5 beste core oefeningen voor beginners

Foto: Getty Images