category colour brushGezond/Lijstjes & Tips

Wat zegt het tijdstip van jouw snack attack?

Hoe laat heb jij honger en wat wil dat tijdstip over je honger zeggen?

Een rommelende maag om 11.00 uur
Je ontbijt lijkt eeuwen geleden. Heb je wel goede koolhydraten en eiwitten gegeten? Wit brood of gesuikerde muesli kan ervoor zorgen dat je in de loop van de ochtend weer honger krijgt, omdat je bloedsuiker piekt en je zin krijgt in suiker. Snack een rijstwafel met pindakaas of komkommer met kipfilet om op een gezonde manier op de lunch te wachten.

Last van flauwheid om 16.00 uur
Heb je niet meer zo’n zin in de werkdag, verveel je je of heb je stress? Emotionele redenen kunnen zorgen voor trek of zin om te eten. Loop even een rondje voor een time-out. Heb je hierna nog steeds zin om in de snoeppot te grabbelen? Je kunt ook voor iets gezonders kiezen, zoals vier gedroogde abrikozen met wat nootjes voor koolhydraten, eiwitten en vet.

Honger om 18.00 uur, net voordat het eten op tafel komt
Het is begrijpelijk dat je honger en voedingsstoffen nodig hebt na een lange dag, maar zwicht niet voor de zak chips terwijl je al in de keuken staat om het diner te bereiden. Neem liever wat groenten die je tijdens het koken aan het snijden bent.

Zin in zoet om 19.00
Je mag eraan toegeven, maar kies voor de gezonde zoete voedingsstoffen in een blokje 80%+ cacao. Deze cacao die laag is in suiker maakt je bloedsuikerspiegel weer stabiel zodat je zoete trek verdwijnt.

Bron: Archief | Beeld: Shutterstock

Santé

in je brievenbus?

Bestel nu

Als eerste op de hoogte?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief van Santé!

  • Pinterest