category colour brushGezond/Lijstjes & Tips

Tips om op een gezonde manier aan te komen

Waar sommige vrouwen lekkernijen afzweren om een paar kilo af te vallen, moet journalist Marion (33) juist de grootste moeite doen om aan te komen. In het augustusnummer lees je het verhaal van Marion. Ze deelt haar tips om gezond aan te komen.

  1. Eet regelmatig, zeker om de tweeënhalf uur.
  2. Zorg dat je maaltijden niet uit suiker, vet en andere lege calorieën bestaan, maar uit goede koolhydraten, eiwitten en onverzadigde vetten. Denk bijvoorbeeld aan havermout, zilvervliesrijst, volkorenpasta, quinoa, linzen, kikkererwten, vlees, bonen, vette vis en eieren.
  3. Calorierijk en gezond broodbeleg is bijvoorbeeld biologische pindakaas, kaas of avocado.
  4. Groente en fruit zijn gezond, maar de ene sort bevat meer calorieën dan de ander. Kies als het ook om calorieën gaat bijvoorbeeld voor banaan, mango, peer, sinaasappel, ananas, maïs, avocado, pastinaak, boerenkool, wortels, doperwten of sperziebonen.
  5. Vermijd kant-en-klare sauzen, maar maak ze zelf op basis van yoghurt, olijfolie, kaas of kokosmelk. Pesto is gezond en calorierijk.
  6. Ongezouten noten, kaas, dadels en olijven zijn voorbeelden van gezonde en calorierijke snacks.
  7. Heb je geen trek? Soms gaat calorieën drinken makkelijker dan ze eten. Maak bijvoorbeeld een smoothie met (amandel-)melk, avocado en vers fruit.
  8. Lukt het je niet oma aan te komen? Schakel de hulp van een diëtist in.

Beeld: Shutterstock

Santé

in je brievenbus?

Bestel nu

Als eerste op de hoogte?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief van Santé!

  • Pinterest