category colour brushGezond/Lijstjes & Tips

Minder snoepen door 3 kleine veranderingen in je keuken

Volgens Amerikaanse onderzoekers kunnen kleine veranderingen in je keuken helpen bij het weerstaan van snackverleidingen.

1. Ruim de keuken op

Mensen met rommel in de keuken eten 44 procent meer snacks dan mensen bij wie de keuken er spic en span uitziet. Zet de zak ontbijtgranen in de kast en laat alleen de fruitschaal (want: gezond tussendoortje) in het zicht staan.

Lees ook: 15 tussendoortjes die 100 calorieën bevatten

2. Zien is eten

Groente en fruit op ooghoogte in de koelkast stimuleert je om gezond te eten. Leg voorgesneden groente en fruit in doorzichtige bakjes op de middelste plank, zodat ze klaar zijn om als tussendoortje te eten. 'Verstop’ kaas, worst en minder gezonde tussendoortjes in de groentelades op de bodem.

3. Schep je eten op in de keuken

Schep de borden vol als je nog in de keuken bent en laat de pannen op het fornuis staan. Mensen die aan tafel opscheppen, eten meer en zijn gemiddeld zo’n vier kilo zwaarder dan degenen die dat in de keuken doen.

Bron: Archief | Beeld: Shutterstock

Gerelateerde artikelen

Santé

in je brievenbus?

Bestel nu

Als eerste op de hoogte?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief van Santé!

  • Pinterest