category colour brushGezond

5 tips van Club Slank om lekker te eten, maar toch af te vallen!

Wil jij ook afvallen, maar wil je wel lekker blijven eten? Angela van Club Slank geeft 5 tips om minder koolhydraten te eten. Hierdoor eet je gezonder, val je af en voel je je fitter.

Tip 1: Voorkom de verleiding om ongezond te eten

Voordat je gaat beginnen is het verstandig om je keuken en voorraadkast te ontdoen van alle producten waar koolhydraten in voorkomen. Dus: weg met die pasta, chips, koekjes en frisdrank. Deze horen niet thuis in een koolhydraatarm dieet en brengen je alleen maar in de verleiding op je zwakke momenten.

Tip 2: Eet écht en vers!

Kant en klaar maaltijden, pakjes en zakjes bevatten veel onnodige suikers en veel e-nummers, dit kunnen dus vermomde dikmakers zijn. Bereid je maaltijden dus vooral op basis van onbewerkte kip, vlees, vis en groentes. Maar ruil ook je ontbijtgranen en vruchtenyoghurt in voor Griekse yoghurt met een handje blauwe bessen. Minstens net zo lekker!

Tip 3: Honger jezelf niet uit!

We hebben waarschijnlijk allemaal wel geleerd dat we aankomen door teveel te eten, en dus kunnen afvallen door minder te eten. Niets is minder waar. Binnen een koolhydraatarm dieet vermijd je de grote suikerpieken op de gebruikelijke eetmomenten, door enerzijds minder koolhydraten in de maaltijden en anderzijds door ook tussendoor iets gezonds te kunnen eten. Kijk bijvoorbeeld eens naar deze heerlijke koolhydraatarme sla-wraps.

Lees ook: Krijg jij genoeg jodium binnen?

Tip 4: Eet (gezonde) vetten

Vet wordt vaak onterecht als boosdoener gezien van gewichtstoename. Terwijl juist de inname van bepaalde gezonde vetten essentieel is als brandstof voor het lichaam. In het koolhydraatarm dieet worden vetten omgezet in ketonen, die weer dienen als brandstof. Geniet dus van: avocado’s, volle room, zure room, olijfolie en Griekse yoghurt. Stop natuurlijk wel als je een vol gevoel ervaart. Als voorbeeld een heerlijk koolhydraatarm tussendoortje met gezonde vetten: gevulde eieren met walnoot-avocado-pesto.

Tip 5: Pas op voor vermomde suikers

Veel producten worden tegenwoordig neergezet als gezond, enerzijds door labels erop te plakken als light, suikervrij of gezonde keuze, maar soms ook minder voor de hand liggend doordat je niet verwacht dat er suiker in zit. Denk dus niet dat je beter tomatenketchup dan mayonaise kunt eten, want de suiker in tomatenketchup zie je pas als je op de verpakking kijkt. Als het kan, maak dan ook je eigen sausjes bij de barbecue deze zomer. Het klinkt lastiger dan het daadwerkelijk is, denk bijvoorbeeld eens aan: knoflooksaus of honingmosterdsaus. Club Slank biedt een koolhydraatarm dieet via een online afslankprogramma aan. Voor maar 10 euro per maand ontvang jij iedere week een volledig weekmenu met daarin precies wat je per week kunt eten. Je krijgt dan ook toegang tot álle koolhydraatarme recepten en andere exclusieve tips.

Lees ook: Wat is mindful sporten?

Beeld: @clubslanknl

Santé

in je brievenbus?

Bestel nu

Als eerste op de hoogte?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief van Santé!

  • Pinterest