×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Sla het ontbijt niet over

Sla het ontbijt niet over
25.02.2013 - Redactie

Uit een Brits onderzoek blijkt dat de helft van de mensen het ontbijt regelmatig overslaat. Dit zijn de meest voorkomende  redenen om het ontbijt over te slaan en zo los je ze op.


Ik heb te weinig tijd
70 procent zegt 's ochtends te weinig tijd te hebben om te ontbijten.

Oplossing: Sta tien minuten eerder op of eet je ontbijt onderweg.

Ik heb 'ochtends geen trek
Veel niet-ontbijters hebben 's ochtends echt geen trek.

Oplossing: Ontbijt met iets kleins. In het begin is het wennen, maar je zult merken dat je eetlust in de ochtends snel toeneemt.

Na het ontbijt heb ik snel weer honger
Sommige mensen slaan het ontbijt bewust over, omdat ze juist door te ontbijten in de loop van de ochtend weer honger krijgen.

Oplossing: Ontbijt toch. Je spijsvertering moet 's ochtends nog op gang komen. Als je om zeven uur 's ochtends ontbijt, is het niet gek dat je halverwege de ochtend weer trek hebt. Kies dan voor een gezonde snack.

Ik vind het ontbijt saai en niet lekker
Maar liefst 80 procent vindt het ontbijt saai en niet lekker en slaat het daarom regelmatig over.

Oplossing: Het ontbijt is zo saai of lekker als je het zelf maakt. Probeer eens verschillende ontbijtjes uit en ontdek wat je lekker vindt.

 

Lees ook onze 5 tips voor een gezonder ontbijt >>

 

Heb jij vandaag ontbeten?

Bron onderzoek: Nu.nl

Foto: Shutterstock
Wat vind je ervan?

Reacties

Eenfasepil

03.11.2018 - Wil je de pil doorslikken zonder stopweek? Check dan eerst of de pil die jij slikt daarvoor geschikt is. Lees verder

Koud afdouchen

02.11.2018 - Annemiek doucht dertig dagen lang na het warm douchen zestig seconden met koud water. Merkt ze verschil aan het eind van de maand? Lees verder

Vitamine B-tekort

30.10.2018 - Vermoed je dat je een vitamine B-tekort hebt? Hier kun je op letten. Lees verder

Cafeïne in thee

29.10.2018 - We krijgen cafeïne vooral binnen door het drinken van koffie of thee. Dat er cafeïne in thee zit, is bij de meeste mensen bekend. Maar hoeveel cafeïne zit er in een kop thee? Lees verder

Oordoppen

28.10.2018 - Oordoppen zijn handig om omgevingsgeluid te dempen of om in het vliegtuig de luchtdruk te reguleren. Er zijn meer soorten oordoppen dan je denkt. Lees verder

Ontsmettingsmiddelen

28.10.2018 - Waarmee kun je een wondje het best ontsmetten? Santé zet zes ontsmettingsmiddelen voor je op een rij. Lees verder

Waarom krijg je spierpijn als je ziek bent?

26.10.2018 - Spierpijn is een van symptomen van griep, maar hoe kan het dat je spierpijn krijgt als je ziek bent? Lees verder

Verkouden en sporten

25.10.2018 - Ben je verkouden en twijfel je of het verstandig is om te gaan sporten? Er is een handig ezelsbruggetje voor. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 129 |
Mis niets
Daghoroscoop
Schorpioen

Je krijgt iets te horen over een nieuwe geneeswijze. Zorg dat je daar meer…

» Naar de daghoroscopen