category colour brushFit/Work-outs

3 manieren om je push-up te verbeteren

Met deze tips werk je aan je techniek voor push-ups.

1. Ga planken

Een veelgemaakte fout tijdens de push-up is je billen in de lucht steken. Dit komt doordat de push-up te zwaar wordt voor je core en je zo probeert te compenseren. Maar zo is de oefening een stuk minder effectief. Plank daarom wat vaker om je core te versterken.

2. Duw je schouderbladen naar elkaar toe

Probeer je schouderbladen naar elkaar toe te bewegen wanneer je omlaag gaat. Stel je voor dat er een pen tussen zit en dat je deze fijnknijpt. Zodra je je weer omhoog duwt, bewegen je schouderbladen uit elkaar.

3. Druk je oksel tegen je bovenlichaam aan

Door je oksels dicht tegen je bovenlichaam aan te drukken, activeer je je grote bovenrugspieren. Deze spieren houden je bovenlichaam sterk en stabiel tijdens de push-up, waardoor het makkelijker wordt om de push-up uit te voeren.

Met deze oefening werk je langzaam naar een push-up toe.

Hoeveel push-ups zou je moeten kunnen?

Er is onderzoek naar gedaan en zoveel push-ups zou een gezond persoon moeten kunnen.

Bron: Archief | Beeld: Shutterstock

Gerelateerde artikelen

Santé

in je brievenbus?

Bestel nu

Als eerste op de hoogte?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief van Santé!

  • Pinterest