category colour brushFit/Lijstjes & Tips

6 tips om de laatste kilo's te verliezen

De weegschaal blijft al een tijdje steken rond hetzelfde getal. Met deze tips krijg je ook de laatste kilo's er nog af.

1. Verander je sportroutine
Met de sportroutine die je nu doet, ben je kilo's afgevallen. Maar wist je dat je lichaam gewend kan raken aan je work-out? Als je al maandenlang dezelfde sportroutine hebt, is dit het moment om hem om te gooien. Gebruik zwaardere gewichten, voeg wat andere oefeningen toe of doe meer herhalingen. Ook een optie: een andere sport proberen. Hartstikke leuk en misschien helpt het je je doel te bereiken.

2. Zorg voor genoeg slaap
Genoeg slaap zorgt ervoor dat je makkelijker kilo's kwijtraakt. Wie minder dan zes uur slaapt, heeft overdag meer honger. Ook werkt je spijsvertering langzamer wanneer je te weinig hebt geslapen. Twee redenen om genoeg nachtrust te nemen.

3. Schrap alle alcohol
We weten het allemaal, alcoholische dranken bevatten veel calorieën en zijn niet voedzaam. Ben je gek op happy hour? Weersta de komende tijd de verleiding.

4. Blijf streng genoeg
Als je gewicht al een tijdje blijft steken, kan het lastig zijn om je nieuwe levensstijl vast te houden. Blijf streng voor jezelf en hou voor ogen hoe goed het zal voelen wanneer je je einddoel hebt bereikt.

5. Let op de grootte van je porties
Vergis je niet in de gezonde producten die je eet. Ze passen perfect in je gezonde levensstijl, maar soms bevatten ze meer calorieën dan je denkt. Blijf de grootte van je porties daarom wel in de gaten houden.

6. Stel je streefgewicht bij
Is het wel nodig om nog wat laatste kilo's kwijt te raken? Misschien is je huidige gewicht al goed bij jouw lengte. Blijf realistisch.

Lees ook 10 redenen waarom je geen gewicht verliest >>

Santé

in je brievenbus?

Bestel nu

Als eerste op de hoogte?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief van Santé!

  • Pinterest