5 dingen die je kunt doen als je niet bent gaan sporten

5 dingen die je kunt doen als je niet bent gaan sporten

Niet gesport vandaag, terwijl je dat wel van plan was? Dat is geen reden om je gezonde levensstijl meteen helemaal op te geven. Met deze vijf tips voel je je beter.

1. Drink groene thee
Voor wie het heeft gemist: groene thee is supergezond. Groene thee versoepelt onder andere de huid, helpt bij het afvallen en helpt tegen ontstekingen. Blader in het meinummer van Santé nog even naar pagina 96 om meer over de gezondheidsvoordelen van groene thee te lezen.

2. Maak een to do-lijst
Voel je je slecht over het feit dat je niet bent gaan sporten? Maak een to do-lijst voor een ander gebied in je leven en kom het liefst meteen in actie.

3. Kauw goed op je eten
Wie langer kauwt, eet minder. Onderzoek heeft uigewezen dat je door goed te kauwen zo 12 procent minder calorieën binnenkrijgt. Je voelt daarnaast pas na 20 minuten dat je vol zit, het loont dus om langzaam en bewust te eten.

4. Verzorg je huid
Neem de tijd om jezelf te scrubben en je huid goed in te smeren. Geef ook je handen en voeten een behandeling.

5. Ga op tijd naar bed
We weten allemaal hoe belangrijk goede nachrust is. Toch schiet het er vaak bij in door de drukke avonden.

Bron: Huffingtonpost | Beeld: Shutterstock