category colour brushFit/Lijstjes & Tips

4 manieren om je balans beter te bewaren

Je balans is niet iedere dag hetzelfde. De ene dag sta je steviger dan andere dagen. Op de dagen dat je een beetje wankel bent, kun je deze tips gebruiken.

1. Wees je bewust van je balans
Ga stevig staan met je voeten ongeveer een voetbreedte uit elkaar. Sluit je ogen en wiebel een beetje naar voren, naar achteren en opzij om je balans te vinden.

2. Stap van je matje af
Sta je tijdens het stretchen te wankelen op één been? Bij bepaalde oefeningen kan de zachte ondergrond van je matje ervoor zorgen dat het lastiger is om je balans te bewaren. Stap van je matje af en je zult zien dat je iets stabieler staat.

3. Draag iets aan je voeten
Goede grip op de vloer maakt het makkelijker om je balans te bewaren. Tijdens yoga of pilates kun je FootUndeez of Nike Studio Wrap dragen, zo glijd je minder snel weg.

4. Werk aan je techniek
Wanneer je niet recht staat, je knieën op slot zet of niet de juiste spieren aanspant, is het moeilijker om je balans te bewaren. Werk aan een juiste houding en een goede techniek, daar kun je altijd op terugvallen.

Lees ook: 4 redenen waarom je je balans niet kunt bewaren

Beeld: Shutterstock

Santé

in je brievenbus?

Bestel nu

Als eerste op de hoogte?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief van Santé!

  • Pinterest