life hack

Deze life hack kan je helpen om dieper te slapen

Heb jij moeite met een nacht doorslapen of word je geregeld moe wakker? Met deze simpele life hack zal je voortaan vast een stuk dieper slapen.

 

Ben jij vaak nog moe als je ’s ochtends wakker wordt of merk je dat je ’s nachts makkelijk uit je slaap wordt gehaald? Dan gaat deze simpele maar effectieve life hack jou ongetwijfeld helpen om dieper te slapen en daardoor ook uitgerust wakker te worden. Geen zorgen, je hoeft geen enorme leefstijlaanpassingen te maken om het effect te merken!

Lees ook: ‘Waarom je je na het wakker worden nog zo gaar voelt

Het komt vast niet als een verrassing als we je vertellen dat slaap en beweging met elkaar in verbinding staan. We hebben namelijk wel eens vaker gehoord dat een actief leven kan zorgen voor een betere nachtrust. Gelukkig hoef je geen professioneel atleet te zijn om de vruchten van beweging te plukken en het positieve effect op je slaap te voelen. Sterker nog: je hoeft niet eens een intensieve workout te hebben gedaan om beter te kunnen slapen ’s avonds. Maar wat is er dan wel nodig om jou dieper in slaap te krijgen?

Let’s take a walk

Volgens onderzoek van de Brandeis University, gepubliceerd in Sleep Health, de journal van de National Sleep Foundation, kan zelfs een low-impact workout als simpelweg wandelen ervoor zorgen dat je ’s nachts beter slaapt. Tijdens het onderzoek werden 59 deelnemers vier weken lang geobserveerd terwijl zij als opdracht kregen om dagelijks meer stappen dan normaal te zetten. De onderzoekers hielden het aantal stappen dat de deelnemers zetten bij door middel van een health tracker die de deelnemers droegen en beoordeelden de slaap aan de hand van ondervindingen van de deelnemers zelf. Uit dit observatieve onderzoek bleek dat het zetten van meer stappen op een dag dan zij gemiddeld gewend waren ervoor zorgde dat de kwaliteit van slaap voor de deelnemers verbeterde, alhoewel de deelnemers niet langer sliepen dan gewoonlijk.

Nu denk je vast dat je dan enorm veel stappen moet gaan zetten op een dag om dieper te slapen ’s nachts. Ook dat is gelukkig niet het geval! De deelnemers uit het onderzoek zetten namelijk gemiddeld 7.000 stappen per dag per persoon gedurende het onderzoek, wat dus nog flink onder het aanbevolen aantal van 10.000 stappen per dag zit. Best haalbaar, toch? Bind die health tracker om en wandelen maar!

Bron: Realsimple.com

 

Gerelateerde artikelen