Anki Willemsen

Dít is het eetdagboek van Anki Willemsen van ‘Lazyfitgirl’

Anki Willemsen, voedingscoach en eigenaar van Lazyfitgirl, vertelt in het maart-nummer van Santé uitgebreid over haar leefstijl. We nemen een kijkje in haar eetdagboek.

“Bij mij was het altijd ‘alles of niets’ en daardoor bleef ik jojoën. Ik liet eetschema’s los en ging intuïtief eten: gewoon als ik trek had en zonder mezelf iets op te leggen. Het was een proces van kleine stapjes waarin ik leerde genieten van eten.” Het volledige interview met Anki lees je in Santé 4.

Ontbijt

“Ik ontbijt meestal rond tien uur, als ik echt trek krijg. Dan eet ik altijd voedzaam, zoals magere kwark met muesli, noten en vers fruit. Mijn favoriete ontbijt is havermout met vanille-extract, banaan en cacao nibs, afgetopt met pindakaas en cacaopoeder.”

Lunch

“Bijna altijd volkoren- of desembrood met hummus, avocado, auberginespread en tomaat. Ik leg ook graag een volkorenwrap met 30+-kaas en gegrilde groenten tussen de grill. Tijdens de lunch eet ik sowieso voldoende groenten.” 

Avondeten

“We eten normale gerechten waarin we eetswitchen met ingrediënten. Zo gebruik ik haverkookroom in plaats van crème fraîche. We houden ook van ovenschotels of soep met een broodje bietenburger. Eens per week beleg ik samen met mijn zoons een voedzame pizza. Alle inspiratie haal ik uit mijn eigen Lazyfitgirl-community.” 

Tussendoor 

“Van kant-en-klare snacks raak ik vermoeid en krijg ik cravings naar meer suiker. Daarom eet ik tussendoor dezelfde voedzame producten als in mijn hoofdmaaltijden, zoals een volkorencracker met groentespread. Chocolade of koekjes eet ik regelmatig in de avond, dat zijn bewust genietmomenten.”

Lees ook: 6 korte work-outs met veel resultaat

Tekst: Belinda Fallaux, fotografie: Bart Honingh, visagie: Linda Huiberts