Aardbeien

5 gezonde ingrediënten om deze lente te gebruiken

Gebruik deze lente-ingrediënten in je gerechten. Wat dacht je van asperges of aardbeien van Hollandse bodem? Eet smakelijk!

1. Asperges

Het aspergeseizoen begint traditioneel op de tweede donderdag van april. Het seizoen duurt slechts twee maanden en dat maakt van asperges een lentegroente bij uitstek.

Gezond omdat….In asperges zitten verschillende vitamines. Zo zijn de topjes rijk aan vitamine B. Asperges zijn caloriearm: 20 calorieën per 100 gram.

2. Rucola

Een handje rucola is gezond en is niet alleen lekker in een salade, ook op een zelfgemaakte pizza is het heerlijk.

Gezond omdat…. Rucola is een bron van vitamine A, C en K, calcium, potassium en ijzer.

3. Artisjok

Artisjokken zijn simpel te bereiden: gestoomd zijn ze heerlijk en in de lente smaken ze het best.

Gezond omdat…. Artisjokken bevatten vezels, proteïnen, foliumzuur en vitamine C en K.

4. Venkel

Garneer je gerechten dit seizoen met wat venkel. Een kleine moeite, maar wel gezond.

Gezond omdat…. Met een handje venkel voeg je onder andere vezels, vitamine C en potassium aan je maaltijd toe.

5. Aardbeien

Binnenkort liggen de aardbeien van eigen bodem weer in de winkel. Smaakvol en beter voor het milieu.

Gezond omdat… aardbeien bevatten mangaan, een mineraal dat onder andere goed is voor de stofwisseling.

Bron: Huffingtonpost | Beeld: Shutterstock

Gerelateerde artikelen